به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۹۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
علاوه بر بی سوادان و کم سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله این استان نیز امسال و برای نخستین بار می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی نام نویسی کنند.
خبردنا: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نام نویسی از افراد بی سواد و کم سواد این استان برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی سال ۱۳۹۸ از اوایل مردادماه امسال آغاز و تا پایان شهریورماه نیز ادامه دارد.

به گزارش"خبردنا"، سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: این نام نویسی در واحدهای سوادآموزی اداره‌های آموزش و پرورش ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

وی افزود: نام نویسی از بی سوادان و کم سوادان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی سال ۱۳۹۸ مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد خواهد بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر بی سوادان و کم سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله این استان نیز امسال و برای نخستین بار می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی نام نویسی کنند.

خواهش نیک عنوان کرد: چهار هزار و ۳۰۰ سوادآموز کهگیلویه و بویراحمد در آزمون‌های پایان دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده اند.

وی ابراز داشت: این تعداد شامل ۲ هزار نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار نفر در دوره انتقال و یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز در دوره تحکیم سواد است.

خواهش نیک گفت: قبول شدگان دوره سوادآموزی وارد دوره‌های انتقال و تحکیم سواد شده و پذیرفته شدگان دوره انتقال نیز می‌توانند برای ادامه تحصیل وارد دوره آموزشی روزانه رسمی شوند.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

نام:
ایمیل:
* نظر: