به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
روز ۱۵ خرداد ماه سال جاری مرد ۲۸ ساله‌ای از اهالی روستای بادنگان بخش پاتاوه شهرستان دنا در رودخانه بشار غرق شد.
خبردنا: مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش امداد گران و نیروهای مردمی برای پیدا کردن جنازه مرد ۲۸ ساله در رودخانه بشار یاسوج همچنان ادامه دارد.

به گزارش"خبردنا"، وحید محمدی‌تبار در این باره افزود: برای پیدا کردن جسد به طور شبانه روزی عملیات‌های گسترده‌ای توسط نیروهای مردمی و اهالی منطقه، امدادگران هلال احمر و غواصان سازمان آتش نشانی یاسوج انجام شده است.

تاکنون جنازه این مرد پیدا نشده و تلاش امداد گران و نیروهای مردمی برای پیدا کردن جنازه وی ادامه دارد.

وی افزود: امید است جسد این فرد غرق شده پیدا شود و در این راستا جست و جو ها همچنان با قوت بیشتری تا یافتن جسد ادامه دارد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در ادامه تلاش‌ها برای یافتن جسد این فرد، از روز گذشته تاکنون نیز تیم غواصان نیروی دریایی سپاه به این عملیات افزوده شده‌اند.

محمدی تبار بیان کرد: سدها و آبگیرها و برخی رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار عمیق و خطرناک هستند و خطر غرق شدگی نه فقط برای شناگران مبتدی بلکه ممکن است برای افراد ماهر و حرفه‌ای نیز اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: برخی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان با گرم شدن هوا به منظور آب تنی به سدها و آبگیرهای اطراف شهرها و روستاها می‌روند که در بیشتر مواقع بر اثر غرق شدگی جان خودشان را از دست داده و خانواده و اطرافیان را داغدار می‌کنند.

به طور معمول در حریم سدها و آبگیرها و رودخانه‌ها، تابلوهایی با مضمون خطر غرق شدگی به چشم می‌خورد اما برخی افراد هیچ توجهی به این هشدارها نمی‌کنند و بی هیچ ترس و واهمه‌ای تن به آب زده و جان خود را به خطر می‌اندازند.

از ابتدای سال تا کنون هفت مورد فوت ناشی از غرق شدگی در ادارات پزشکی قانونی استان ثبت شده که از این تعداد پنج نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

۱۳ مورد فوت ناشی از غرق شدگی طی سال ۹۷ در استان رخ داد در حالی که در سال ۹۶ این تعداد ۱۲ مورد بود.

بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور بطور میانگین تعداد فوتی ناشی از غرق شدگی برحسب جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشور بالاتر بوده و این استان در بین استان‌های کشور دارای رتبه نهم است.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

در سه سال اخیر در مجموع حدود ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و آبگیرهای استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: