به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۹۳۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
خبردنا: مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استانآزادی ۲۲ زندانی در رمضان امسال گفت: در رمضان سال جاری نیکوکاران ۱۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و تعهدی به ستاد دیه استان کمک کردند.

اسماعیل جمیاری با اشاره به اینکه در ماه رمضان سال جاری ۹ جشن گلریزان برگزار شد که تعداد جشن‌های برگزار شده نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته اند افزود:در برخی شهرستان‌ها همچون، بهمئی، چرام، باشت، دنا و برخی مراکز مانند دانشگاه یاسوج و زورخانه امام علی (ع) این سنت حسنه برای اولین بار برگزار شد.

جمیاری ادامه داد: صرف نظر از حضور مطلوب مردم و اهدای کمک‌های خود، این مهم می‌تواند در ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و احسان برای سال‌های آینده آغاز خوب و پر خیر و برکتی باشد.

وی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌ها را موجب کاهش جمعیت و تراکم زندانیان و نیز کاهش تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: علاوه بر تراکم جمعیت زندانیان و افزایش هزینه‌های نگهداری، مهمترین اصل زندانبانی یعنی تفکیک و طبقه بندی زندانیان با افزایش ورودی‌ها مختل می‌شود.

جمیاری افزود: همچنین تبعاتی همانند مشکلات معیشتی خانواده‌ها، ترک تحصیل فرزندان زندانی و روی آوردن آنان به مشاغل کاذب و تکدی گری و طلاق از جمله عوارض و پیامدهای منفی ورود زندانیان جرایم غیرعمد به زندان ها است که هر ساله با همکاری، همراهی و مشارکت خوب مردم خیر و نوع دوست زمینه آزادی بسیاری از زندانیان بدهکار در طول سال فراهم می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: