به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۹۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
خبردنا:در نشست روز گذشته ایمنی راه‌ها عنوان شد که 45 درصد تلفات عابرین پیاده مربوط به دو محور یاسوج-بابامیدان و یاسوج-اصفهان است.


در نشست روز گذشته ایمنی راه‌ها و حمل و نقل آمارهای قابل تاملی از میزان خسارت و تلفات حوادث رانندگی بیان شد که می‌طلبد مسوولان استان اقدامات لازم برای کاهش حوادث رانندگی در محورهای استان را انجام دهند

 سال گذشته در محور یاسوج-اصفهان 31 نفر، گچساران-بابامیدان 20 نفر و یاسوج- بابامیدان 16 نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند که نشان می‌دهد سه محور حادثه‌خیز استان همچنان جان افراد زیادی را می‌گیرد.

همچنین در سال گذشته سهم 65.3 درصدی تلفات رانندگی مربوط به خودروهای سواری بود و وانت بارها 61 درصد، موتورسیکلت‌ها 9.5، عابرین پیاده 12.2 و 4.9 درصد تلفات رانندگی مربوط به خودروهای عمومی(کامیون، اتوبوس و ...) و 2 درصد دیگر خودروها بود.

از این رو تقریبا 45 درصد تلفات عابرین پیاده مربوط به دو محور یاسوج-اصفهان و یاسوج- بابامیدان است چرا که وجود مناطق مسکونی شامل مهریان،بله‌زار، مادوان پائین، سرآبتاوه،دشت‌روم، تنگاری،کردلاغری، سپیدار مرکزی، شهرک ولایت، شهرک فرودگاه و تقاطع باشت در حاشیه این محورها عامل تلفات عابرین است که اجرای آرام سازی ترافیک در مناطق مسکونی محورهای مذکور و سایر مناطق دارای تلفات قابل توجه عابر حائز اهمیت است.

همچنین براساس شاخص میزان تلفات در روزهای تعطیل یا غیرتعطیل مشخص شد که نسبت میزان تلفات روزهای تعطیل 1.5 برابر روزهای غیرتعطیل است که 36 درصد تلفات رانندگی در روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه اتفاق می‌افتد که انجام کنترل و نظارت مضاعف در ایام تعطیل را می‌طلبد.

در نشست روز گذشته عنوان شد که در تلفات سال گذشته 82 درصد متوفیان دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر بودند، 49 درصد سنین 20 تا 40 سال داشتند، 75 درصد متوفیان مرد و 25 درصد زن بودند و 60 درصد فوت شدگان متاهل و 40 درصد مجرد بودند.

ضمن اینکه در دو ماهه سال جاری 32 نفر در حوادث رانندگی برون شهری و روستایی جان خود را از دست دادند که با توجه به آمار 34 نفر سال گذشته کاهش 6 درصدی تلفات جاده‌ای را در فروردین و اردیبهشت 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: