به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۹۳۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
مشکل آب شرب و برق در یاسوج، لنده و ... نیز به مدیریت و سیاست‌های ترامپ مربوط است!
خبردنا - دکتر اسلام ذوالقدر پور : بهترین شیوه سیاستگذاری عمومی در عصر کنونی و به خصوص در کشورهای جهان سوم را می‌توان سیاست درگیر شدن در یک بحران خارجی، بحران‌سازی خارجی یا ایجاد مسئله خارجی برای منحرف ساختن افکار عمومی شهروندان یک کشور و سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی دولت یا حکومت دانست.

این نوع سیاستگذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی مورد استفاده مدیران و مسئولین ارشد استان قرار می‌گیرد، هر زمان که شهروندان از عملکرد مسئولین ناراضی هستند و از آنها پرسشی دارند، مدیران و مسئولین کهگیلویه و بویراحمد به جای پاسخگویی، فرافکنی نموده و یک مسئله حاشیه‌ای را مطرح می‌سازند. مسایل حاشیه‌ای مانند استعفای استاندار و مدیران کل یا تحریم‌های ترامپ.

در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد در گردابی از بحران‌ها، گرفتار شده و شهروندان استان به شدت از این چرخه بحران‌های متوالی به شدت نگران و ناراضی هستند، گویا بسیاری از مدیران ارشد استان و به خصوص استاندار پرادعای آن در خواب بوده یا اصلاً در این استان حضور ندارند!

بحران‌هایی مانند: آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها و طبیعت استان، حوادث رانندگی با تلفات بسیار بالای جانی و مالی، افزایش بیکاری و ... که هر کدام به تنهایی می‌تواند موجب برکناری یا استعفای اکثریت مدیران استان شوند.

اما هیچ‌یک از مدیران ارشد یا نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، طی یک سال اخیر که همراه با سخت‌ترین شرایط و شدیدترین مشکلات اقتصادی و ... برای شهروندان بوده است، نه‌تنها از شهروندان عذرخواهی ننموده‌اند، بلکه سعی داشته‌اند تا همه مشکلات و بحران‌ها را به مشکلات خارجی و به خصوص تحریم‌های امریکا علیه ایران ارجاع نموده و خود را از هرگونه کم‌کاری، سهل‌انگاری و ناکارآمدی مبرا سازند!

استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر و علی‌رغم ادعای نمایندگان و مدیران ارشد استان در مورد افزایش بودجه‌های سالیانه و تخصیص اعتبارات چشمگیر در زمینه تولید و کارآفرینی در طرح‌هایی مانند مجتمع پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی بویراحمد، لاستیک سبز گچساران و ده‌ها طرح بزرگ تیلیغاتی دیگر، همچنان در انتهای جدول رشد و توسعه استان‌های ایران جای گرفته و شهروندان این استان را به شدت ناراضی ساخته است.

آیا دونالد ترامپ، همدست مدیران ناکارآمد کهگیلویه و بویراحمد است؟

خبر برقراری تحریم صنایع پتروشیمی ایران و به خصوص  مجتمع صنایع پتروشیمی خلیج فارس از سوی امریکا را می‌توان از مهم‌ترین اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی در ابتدای این هفته قلمداد نمود که نکته مهم در میان شرکت‌های تحریم شده را می‌توان حضور 2 شرکت پتروشیمی استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی صنایع پلیمر گچساران و  شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت دانست که به مانند نوزادی نارس در دامن مدیران استان مانده است و اکنون نیز در لیست تحریم‌های امریکا قرار گرفته‌اند.

پتروشیمی گچساران که اکنون در آستانه ورود به دهه دوم عمر خود است و بنا به گفته استاندار محترم جناب آقای دکتر احمدی قرار بود در سال 1397 افتتاح شود، اکنون در سال 1398 نه‌تنها همچنان افتتاح نشده و درصد پیشرفت ساخت آن گویا همچنان در حدود 50 تا 60 درصد است، گویا در لیست تحریم دولت ترامپ نیز قرار گرفته است.

به نظر می‌آید دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای کمک به مدیران ناکارآمد و ناتوان استان ما، تحریم صنایع پتروشیمی را بهترین بهانه مدیران و نمایندگان مجلس برای عدم تکمیل و افتتاح طرح‌هایی مانند پتروشیمی گچساران قرار داده است. مدیران و نمایندگان مجلس می‌توانند تمام کم‌کاری‌ها، ناتوانی‌ها و منفعت طلبی‌های خود در طرح‌هایی مانند پتروشیمی گچساران و پتروشیمی دهدشت را پشت تحریم‌ها یا دشمنی ترامپ با شهروندان کهگیلویه و بویراحمد، مخفی نموده و  بازهم وعده‌های تکراری خود را تکرار نمایند!

نقش ترامپ در مشکلات کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت نابسامان و متشنج کنونی کهگیلویه و بویراحمد که ناشی از ناکارآمدی و ناتوانی برخی مدیران و نمایندگان استان می‌باشد، چنان نگران کننده است که بهترین بهانه برای فرافکنی مدیران و نمایندگان این استان را می‌توان دشمنی امریکا و تحریم‌های ترامپ علیه ایران محسوب نموده و ترامپ را عامل همه بحران‌های کنونی کهگیلویه و بویراحمد معرفی نمود.

جنگل‌های کهگیلویه (کوه خائیز) و گچساران( کوه خامی) را ترامپ به آتش کشیده است!

گاردریل‌ها و امکانات حفاظتی جاده‌های استان که موجب کشته شدن صد‌ها نفر از شهروندان شده است را ترامپ نصب نکرده است!

مشکل آب شرب و برق در یاسوج، لنده و ... نیز به مدیریت و سیاست‌های ترامپ مربوط است!

مشکل آسفالت و روشنایی بلوار گلستان گچساران نیز ناشی از کم‌کاری ترامپ است!

عدم پرداخت 12 ماه حقوق کارگران سد چم‌شیر گچساران به دستور ترامپ بوده است!

و ...

استعفای مدیران برای فرار از پاسخگویی!

گویا تنها فردی که موجب ایجاد و تشدید مشکلات و بحران‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، جناب آقای دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا می‌باشند و استعفای برخی مدیران کل و حتی استاندار نیز به دلیل اعتراض به دخالت‌های ترامپ در مدیریت استان بوده است.

استانی که استعفای ارشدترین مدیرش یعنی استاندارش طی چند ماه اخیر تیتر اول رسانه‌ها بوده است و برخی دیگر از مدیرانش نیز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده‌اند، این‌گونه گرفتار بحران‌هایی است که البته اصلی‌ترین بحرانش را باید ناشی از بحران مدیریت در لایه اول مدیریت استان یعنی استاندار و دفتر ایشان دانست.

از آقای دکتر احمدی استاندار محترم و ظاهراً مستعفی کهگیلویه و بویراحمد که طی دوره مدیریت‌شان در استان، بسیار پر ادعا بودند و سایر مدیران ارشد استان می‌خواهیم تا تنها  یک مسئله در این استان و به خصوص گچساران شفاف نمایند:

آیا می‌توانید ماجرای پشت‌پرده طولانی شدن احداث مجتمع پتروشیمی گچساران و منافع آن را مشخص نموده و شفاف‌سازی نماید؟

اکنون که همه مشکلات به ترامپ و تحریم‌های دولت ایشان منتهی می‌گردد، ای کاش دونالد ترامپ برای بحران مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد نیز فکری نموده و به چرخه نابسامان مدیریت ناکارآمد و ناتوان این استان، پایان دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: