به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۳۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
زارع پور با بیان اینکه بیشترین نیازهای آموزشی و تجهیزات در حوزه هنرستان ها و مدارس روستایی و عشایری است، گفت: ساخت ۱۵ استخر و سالن ورزشی نیمه تمام در سطح استان به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده اند.
خبردنا : مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سرویس های بهداشتی ۲۵۰ مدرسه و فضای آموزشی در سطح استان بویژه در روستاها غیرقابل استفاده هستند که این مهم نارضایتی والدین را نیز سبب شده است.

هادی زارع پور در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در یاسوج گفت: بخش عمده ای از این مدارس در سطح شهرستان بویراحمد و روستاهای ان قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین ۱۲۰ مدرسه استیجاری در سطح استان وجود دارد که به دلیل کاربری مسکونی هیچ کدام ، شاخص ها و استانداردهای لازم فضاهای آموزشی را ندارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مدرسه پیش ساخته در سطح استان بویژه در مناطق عشایری و روستایی نیاز است، گفت: هم اینک و با بررسی های انجام شده پنج هزارو ۲۶۰ کلاس درس در استان نیز فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ظرف پنج سال گذشته ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته درروستاها و مناطق عشایری تحویل آموزش و پرورش این استان شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور است همچنان ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس غیراستاندارد دارد که نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گفته زارع پو این تعداد فضای آموزشی غیر مقاوم حدود ۳۱ درصد از مجموع ۳ هزار و ۲۰ مدرسه موجود در این استان را شامل می شود.

وی اظهار داشت: برای مقاوم سازی هر کلاس درس حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضای آموزشی در این استان هم اینک با ۸.۲ درصد بعد از یزد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور است.

زارع پور یادآور شد: همچنین ظرف پنج سال گذشته ۱۳۴ فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

وی گفت: این تعداد فضای آموزشی خیرساز در قالب ۳۰۰ کلاس درس و با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۶۴ مدرسه در قالب ۲۹۴ کلاس درس با مشارکت خیرین در سطح استان در دست ساخت است.

زارع پور با بیان اینکه بیشترین نیازهای آموزشی و تجهیزات در حوزه هنرستان ها و مدارس روستایی و عشایری است، گفت: ساخت ۱۵ استخر و سالن ورزشی نیمه تمام در سطح استان به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده اند.

بیش از ۱۵۸ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از سه هزار و ۲۰ مدرسه و ۹ هزار و ۸۰ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در کهگیلویه وبویراحمد تحصیل کردند.

۶۵ درصد این دانش آموزان در مدارس شهری و مباقی در روستاها و مناطق عشایری مشغول تحصیل بودند.

۵۱.۷۸ درصد این تعداد دانش آموز پسر و مابقی دختر بودند.

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی، مجمع نمایندگان استان و جمعی از فرهنگیان و خیرین در امر مدرسه سازی در یاسوج برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: