به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۹۳۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
خبردنا:فریدون بهبهانی، مدیرکل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اجرای طرح بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از صد میلیون تومان اظهار کرد: طرح بخشودگی جرایم و سود تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان (یک میلیارد ریال) از سال ۹۵ در تبصره ۳۵ بودجه آغاز شد. امسال با تصویب این بند در بودجه سال ۹۸، بانک مرکزی طبق دستورالعملی در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۸ دستور اجرایی شدن مصوبه بخشودگی سود و جرایم وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را صادر کرد.

وی افزود: دولت در سال ۹۵ مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال برای بخشودگی سود و جرایم وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده است که از این مبلغ ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی اعتبار داده شد. بانک کشاورزی هم بر اساس اولویت بندی‌ها و استحقاق سنجی، سود و جرایم تعداد ۳۴۰ هزار نفر را تحت پوشش این مصوبه قرار داد.
کشاورزان در صدر بخشودگی جرایم و سود بانکی

بهبهانی ادامه داد: بیش از یک سوم اعتبار کل برای بخشودگی سود و جرایم وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به بانک کشاورزی تخصیص داده شد، زیرا دولت معتقد بود کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش بیشتر مستحق حمایت‌های بخش بانکی هستند. بخشودگی سود و جرایم به افرادی تعلق می‌گیرد که اصل وام آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: