به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۹۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
خبردنا: «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان به پیروی از دولت آمریکا ادعا کرد «شواهد زیادی» حاکی از آن هستند که ایران عامل حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه بوده است.

دولت آمریکا ساعاتی بعد از وقوع انفجار در دو نفتکش مورد نظر انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفت؛ وزارت دفاع آمریکا همچنین فیلمی منتشر کرده که مدعی است یک قایق‌ ایرانی را در حال تلاش برای زودون مین از بدنه یکی از نفتکش‌های سانحه‌دیده نشان می‌دهد.

مرکل: ایران عامل حمله به نفت‌کش‌ها بوده است!

ادله دولت آمریکا در دنیا با تردیدهای جدی مواجه شده و غیر از انگلیس از سوی سایر کشورها حمایت نشده است. رئیس یکی از نفتکش‌های آسیب‌دیده جمعه هفته گذشته فیلم منتشر شده از سوی پنتاگون را زیر سوال برد و گفت که بر خلاف ادعای دولت ایالات متحده، این نفتکش توسط یک شی پرنده هدف قرار گرفته است. او با توجه به اینکه منطقه آسیب‌دیده نفتکش از سطح آب بالاتر بوده، ادعاها درباره هدف قرار گرفتن کشتی توسط اژدر را هم رد کرد.

اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه با تشکیک درباره ویدئوی آمریکا گفت که استناد به آن برای مقصر شمردن ایران کافی نیست. «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان دوشنبه گفته بود برلین هنوز در حال بررسی ابعاد حادثه است و هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده است.

طبق گزارش دویچه‌ول، مرکل در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور اوکراین اتهامات علیه ایران را مطرح کرد، اما خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز تنش‌ها در خاورمیانه شد.

وی با اشاره به اتهامات آمریکا علیه ایران گفت: «ما این اقدامات را بسیار جدی می‌گیریم، شواهد فراوانی در خصوص ان وجود دارند.» مرکل وضعیت تنش‌ها را «بسیار جدی» توصیف کرد و گفت برلین به همه طرف‌ها به ویژه ایران می‌گوید تنش‌ها نباید تشدید شوند.»

نام:
ایمیل:
* نظر: