به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
وی ادامه داد: طی امسال 67نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده در سطح راههای استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده که برای رفع آنها حدود 100میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
خبردنا: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد و ایمن نبودن حدود 50درصد راههای این استان خبرداد و گفت: امکان اصلاح و ایمن سازی اصولی محور چرام یاسوج وجود ندارد.

به گزارش"خبردنا" ،  «محمد حسین نصیری راد» در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: بیش از 50 درصد راههای استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد و ایمن هستند.

وی اظهارکرد: 6080 کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 189 کیلومتر بزرگراه، 506 کیلومتر راه اصلی، 1093 کیلومتر راه فرعی و 4292 کیلومتر روستایی است. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد 4 برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.

نصیری راد با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز راه‌های کشور در این استان است، تصریح کرد: 103 نقطه پرهزینه دیربازده با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان و 311 نقطه کم هزینه زودبازده از سال 92 تا 97رفع شده است.

وی ادامه داد: طی امسال 67نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده در سطح راههای استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده که برای رفع آنها حدود 100میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارات وارده سیل به راههای استان عنوان کرد: در سیل فروردین ماه امسال به بیش از 1000کیلومتر راه استان، 1000ابنیه فنی، تخریب 10 دستگاه پل و 10 مورد آب نما خسارات وارد شده است. راه ارتباطی 210 روستای استان و بیش از 70 دهنه پل بازگشایی و 5میلیارد ریال ماشین آلات رهداری اجاره کردیم اما تا کنون یک ریال هم به این حوزه اختصاص داده نشده است.

نصیری راد بیان کرد: در صورتی که در فصل کاری اعتبارات تزریق نشود در فصل بارش با مشکل جدی در استان مواجه خواهیم شد.

وی اظهارکرد: در سال 97 نسبت به سال 96 تصادفات فوتی استان در جاههای 1.3 درصد کاهش داشت و طی دو ماهه اول امسال نیز با کاهش 6 درصدی تصادافات فوتی مواجه بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه تصادف واژگونی پژو پارس با 8 کشته در محور "یاسوج- چرام"سهم تقصیری به راهداری داده نشد، سعی و تلاش خود را در جهت ایمن سازی این محور کردیم و حتی در محل حادثه گاردریل نصب و خاکریزی شده بود.

نصیری راد گفت: محور "یاسوج- چرام" بر اساس مطالعات اصولی و کارشناسی نشده است و هم اکنون بعلت واقع شدن در حریم خط فشار قوی گاز امکان اصلاح و ایمن سازی اصولی وجود ندارد.

وی افزود: 1026 دستگاه کامیون باری عمومی با میانگین عمر 11.11 سال، 72 دستگاه اتوبوس با میانگین عمری 7.96 سال، 92 دستگاه مینی بوس با میانگین عمری 22.47 سال کار جابجایی و انتقال بار و مسافر استان را انجام می دهند که این ناوگان استان جوانتر از ناوگان کشوری هستند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 710 دستگاه خودروی سورای عمومی با میانگین عمر 10.13 سال فعالیت دارند که عمر این ناوگان ار میانگین کشور بالاتر است.

نصیری راد اضافه کرد: میانگین عمر ماشن آلات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 30 سال است و در خرید لاستیک ماشین آلات راهداری استان مشکل داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: