به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
خبردنا: عضو شورای مرکزی نیروهای انقلابی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا با تشریح وضعیت کنونی اردوگاه اصولگرایان در این حوزه انتخابیه تاکیدکرد که تلاش ها برای اتحاد در این اردوگاه بشدت ادامه دارد و اگر این جریان متحد نشوند شرایط سختی را باید در انتخابات پیش رو تجربه کنند.

به گزارش"خبردنا" ، ” سید شکرالله امامی ” گفت: بدلیل اینکه جریان اصولگرایی دچار نوعی تشتت در تصمیم گیری ها شده مشکلاتی اکنون وجود دارد، اکثریت جریان و نیروهای موثر آن از این وضعیت نگران هستند و بحث کاندیدا تراشی و معرفی کاندیداها بدون توجه به آرای اکثریت کاری نادرست است ضمن اینکه ما به افراد شاخص جریان هم مثل جناب دکتر هدایتخواه احترام خاصی هم قائل هستیم اما برخی از تصمیمات نابجا بوده و بدون توجه به شرایط و برآیند تفکر جمعی نیروهای شورای هماهنگی انقلاب در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا است.

وی افزود: ضمن اینکه برای دکتر هدایتخواه گفتم احترام خاصی هم قائل هستیم و بنده بعنوان یکی از اعضای کمیته سازکار انقلاب در صحبت ها و مصاحبه هایی که با دوستان شاخص جریان داشتیم برآیند این بود که نسبت به کاندیداتوری و طرح دکتر هدایتخواه موافق هستند ولی متاسفانه یکدفعه با یک تصمیم فاقد کارشناسی روبرو شدیم که همین تصمیم باعث شد که جریان دچار یک نوع کنش و واکنش هایی شده و فعلا در یک سکوت با تامل فرو رفته است و امیدواریم در آینده، موضوع به آن شکلی که در شورای نیروهای انقلاب مطرح بود با همان سازکار طرح شود و ما بتوانیم به یک راه حل واحد به جهت رسیدن در یک رقابت انتخاباتی موثر در انتخابات آینده باشیم.

آقای فرخیانی گزینه نهایی جریان اصولگرایی نیست و پذیرش ایشان بسیار سخت است/ فرخیانی برای ما ناشناخته است

فرماندار اسبق شهرستان چرام در ادامه با بیان اینکه آقای فرخیانی را معرفی کردند و ما باوجود اینکه برای آقای فرخیانی احترام خاصی قائل هستیم اما هنوز بخشی از چهره های شاخص جریان از جمله خود دکتر هدایتخواه به ایشان رای مثبت دادند،اظهارداشت: بدلیل اینکه آقای فرخیانی بین جریان ناشناخته است پذیرش ایشان باتوجه به وضعیت رقبایی که ما داریم برای جریان بسیار سخت و دشوار است چون ما در این دوره از انتخابات جز به پیروزی به چیز دیگری نمی اندیشیم و نمی توانیم دوباره شاهد شکست های پیاپی باشیم.

امامی گفت: این تصمیمات را ما تصمیماتی می دانیم که نمی توانند برای جریان اصیل انقلاب موفقیتی را در پی داشته باشند جز اینکه باعث تفرق و تشتت و به نوعی کاندیدا سازی می شوند و خیلی از چهره های شاخص به این بحث حرف دارند و در واقع این موضوع به مقبولیت لازم نرسیده و بحث آقای فرخیانی پختگی لازم را در بین بسیاری از چهره های شاخص جریان پیدا نکرده است. بعقیده بنده که در این جریان تلاش کردم، ایشان نمی تواند گزینه نهایی ما باشد نه به این خاطر که به شخصیت ایشان از جایگاه حقیقی بحث داشته باشیم، خیر، ایشان آدم محترمی است اما در جریان ما باید کاندیدایی باشد که نسبت به سایر کاندیداها برتری ها و یا شاخصه های داشته باشد اما جناب آقای فرخیانی برای خود بنده هم ناشناخته است.

دکتر روشنفکر بدلیل اتفاقات رخ داده در انتخابات گذشته بی اعتماد شده است

این فعال سیاسی اصولگرا در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا دکتر روشنفکر می تواند گزینه نهایی جریان اصولگرایی باشد؟ هم خاطرنشان کرد: ما یک سازکاری داشتیم که متاسفانه دکتر روشنفکر تن به سازکار ما نداد. رفتیم و با ایشان صحبت هایی کردیم و ایشان بدلیل انتخابات دور قبل که آقایان کمیته هایی تشکیل داده بودند دچار نوعی بی اعتمادی شده است، هرکاری هم کردیم اعتماد ایشان به نیروها و جریان جذب نشده و همین بی اعتمادی باعث شد که ایشان به سازکار ما پاسخ مثبت لازم را ندهد، اگر ایشان پاسخ مثبت را به سازکار می داد، احتمال داشت ، احتمال داشت ، چون یک دوره کاندیدا شده بود و عقبه رای ۴۰ هزار رایی داشت، ممکن بود حتی خود آقای هدایتخواه ایشان را مطرح می کرد و در آن شرایط پذیرش بیشتری از سوی شورا می داشت.

دکتر روشنفکر سازکار اصولگرایان را قبول ندارد

امامی در پاسخ به این سوال که سازکار چه بوده که مورد پذیرش دکتر روشنفکر واقع نشده است؟ هم یادآورشد: سازکار این بوده که ما با نیروها صحبت کردیم و کاندیداها باید این سازکار را می پذیرفتند که هر کسی را شورا بعنوان گزینه نهایی معرفی می کند بقیه بپذیرند، هر کاندیدایی که این شاخصه ها را بپذیرد در جریان جا دارد و هرکس نپذیرد حتی اگر اصولگرا باشد خارج از این جریان قرار می گرفت، آقای روشنفکر با دید تردید به سازکار نگاه کردند و تن به سازکار ندادند و به نحوی تن به این سازکار به معنای کلی جریان ندادند و به همین خاطر چندین مذاکره با آقای هدایتخواه بصورت جمعی و فردی داشتند و آقای روشنفکر بنا بگفته آقای هدایتخواه، آن شرایط را هم بصورت فردی هم بصورت جمعی در استان نپذیرفت و حتی بحث آقای فرخیانی هم که مطرح شد آقای فرخیانی رفتند و با ایشان صحبت کردند و ایشان باز هم نپذیرفتند.

اکثریت شورای مرکزی از انصراف دکتر هدایتخواه ناراضی هستند

عضو شورای مرکزی نیروهای انقلابی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد مباحث مرتبط با اتحاد با دکتر روشنفکر ادامه داشته باشد؟ هم اظهارداشت: بله و اکثریت اعضای جریان جز تعداد کمی که برای آقای فرخیانی تصمیم گرفته اند بقیه معتقدند کاندیدای اصولگرایان جز دکتر هدایتخواه کس دیگری نمی تواند باشد اما آقای دکتر هدایتخواه بشدت استنکاف می کند و می گوید چون آقای فرخیانی را خودم معرفی کرده ام دیگر نمی پذیرم کاندیدا شوم اما اکثر جریان به این تصمیم معترض هستند و می گویند چرا وقتی نظر ما برروی دکتر هدایتخواه است این اتفاق افتاد؟

رایزنی ها برای اعتماد پیداکردن دکتر روشنفکر به سازکار شورای مرکزی ادامه دارد

امامی در پاسخ به این سوال که الان امکان رایزنی با دکتر روشنفکر وجود دارد؟ هم ادامه داد: اگر آقای روشنفکر از اول با آقایان کنار می آمد شاید، شاید یکی از گزینه ها ایشان باشد اما چون ایشان به سازکار جریان انتخابات قبلی بی اعتماد هستند و جلسات متعددی برگزار شد ، یکبار در قلم چی آقای نیکبخت را معرفی کردند، دوباره آقای خلقی پور و یه مدت هم آقای پیشوا انتخاب شد، این جریانات در آن دور اتفاق افتاد و آقای روشنفکر چون معتقد است در آن دوره خوب عمل نشده در این سازکار نیامد و تردید دارد و الان بی اعتماد است و البته رایزنی ها الان درحال انجام است.

آقای هدایتخواه الان همه چیز را به آقایان روشنفکر و فرخیانی واگذار کرده و می گوید چون آقای فرخیانی را کاندیدا کرده ام اظهارنظری نمی کنم و الان خودشان باید باهم کنار بیایند و این آقای فرخیانی است که باید با آقای روشنفکر بنشیند و ببینند چکار می توانند بکنند و چه برنامه ای دارند.

اصولگرایان فقط به پیروزی فکر می کنند

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که اگر آقای روشنفکر و فرخیانی به توافق برسند آن گزینه مورد حمایت شورای اصولگرایان است؟ هم تصریح کرد: این بار ما به پیروزی می اندیشیم ، اگر آقایان روشنفکر و فرخیانی براساس تحلیل آقای هدایتخواه به توافق برسند و به راه حلی برسند که جریان به پیروزی برسد حتما شورا از آن گزینه حمایت می کند و اگر به نتیجه نرسند که پیروز نمی شود نه.

بستر و زمینه پیروزی دکتر روشنفکر از دکتر فرخیانی فراهم تر است/ میزان رای آوری دکتر روشنفکر از دکتر فرخیانی بیشتر است

امامی در پاسخ بهر این سوال که پیروزی کدام یک(روشنفکر و فرخیانی) محتمل تر است؟ هم اظهارداشت:  الان زمینه و بستر پیروزی دکتر روشنفکر باتوجه به اینکه یکدوره انتخابات رقابت داشته و در واقع آزموده است بیشتر است، از لحاظ جریانی،عقبه آقای فرخیانی درحال تقویت شدن است. الان میزان رای آوری دکتر روشنفکر بیشتر از آقای فرخیانی است و این یک واقعیت است.

عضو شورای مرکزی نیروهای انقلابی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در پاسخ به این سوال پس چرا دکتر روشنفکر گزینه نهایی اصولگرایان نبود؟ هم ادامه داد: چون ایشان از شورای مرکزی تبعیت نکرد بعنوان گزینه معرفی نشده است. آقای روشنفکر معتقدست که در این دوره باید خودش کاندیدا باشد و کس دیگری کاندیدا نباشد و به بسیاری از دوستان هم بی اعتماد است و می گوید که اینها با ما بازی می کنند و به ” وتو ” شدن آرای بسیاری از دوستان ما نیز معتقد هستند و البته خود من به نتیجه این صحبت دکتر روشنفکر در ” وتو ” شدن آرای دوستان رسیده ام و برای خود من به اثبات رسیده است.

یکی از ایراداتی که به دکتر روشنفکر می گیرند می گویند در دوره ” آسپار ” هم با ما نبوده است

وی در پاسخ به این سوال که آرای دکتر روشنفکر در شورای مرکزی اصولگرایان چگونه است؟ هم خاطرنشان کرد: آقای روشنفکر دارای عقبه جریانی است اما متاسفانه برخی دوستان ما در جریان، خودشان را اصل جریان می دانند و می گویند هرکس مثلا با من نبوده در جریان هم نیست و البته این اشکال است و الان می گویند آقای روشنفکر در دور گذشته به حرف ما گوش نداده و آن شکست خورده شد و در برخی دوران حتی از دوره ” آسپار ” چون نبوده الان نمی تواند گزینه جریان باشد. از آن طرف هم آقای روشنفکر به این آقایان بی اعتماد است و حرف های دیگری دارد و همین بی اعتمادی ها این مسائل را بوجود آورده است. اگر آقای فرخیانی بتواند آقای روشنفکر را مهار کند بهرحال یک بحث دیگر است. خود آقای فرخیانی هم متاسفانه ضمن اینکه آدم خوبی است اما در عقبه جریان ناشناخته است.

قابلیت رای آوری دکتر روشنفکر از آقای فرخیانی بیشتر است

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که یعنی آقای فرخیانی قابلیت رای آوری کمتری نسبت به دکتر روشنفکر دارد؟ هم اظهارداشت: بله قابلیت رای آوری دکتر روشنفکر از آقای فرخیانی بیشتر است و البته نمی دانم چقدر کمتر است. اگر نیروهای انقلاب اگر هماهنگ شود که البته در شرایط کنونی این هماهنگ شدن خیلی سخت است ممکن است آقای فرخیانی بالا هم بیاید اما این بالا آمدن آن طوری مدنظر ما است تحقق پیدا نخواهد کرد.

نباید بسمت و سویی برویم که انتخابات گذشته تکرار شود

امامی در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار به اتحاد در اردوگاه اصولگرایان هستید؟ هم خاطرنشان کرد: هنوز ناامید نیستیم و فشارهایی از سوی عقبه جریان وجود دارد و ولی چون آقایان متاسفانه کار نابهنگام بدون مشورت با همه نیروها انجام دادند بعید می دانم در این شرایط مثمرثمر باشد و باید مراقبت کنیم رویکرد به سمت و سویی نرود که شاهد تکرار انتخابات گذشته باشیم. اگر نتوانیم ساماندهی کنیم که بسمت و سوی کاندیدای رای آور با مقبولیت بیشتر برویم شرایط ما مطلوب نخواهد بود. برآوردها از پیروزی دکتر هداینخواه در انتخابات امسال خبر می داد و شرایط برای پیروزی ایشان فراهم بود اگرچه برخی اعمال نفوذها و مدیریت ها ممکن بود مشکلاتی سر راه بوجود بیاورد اما برآوردها نشان می داد ایشان پیروز انتخابات بود اما نمی دانم چه جریانی باعث شد که بر ایشان تاصیر گذاشت و آقای فرخیانی را مطرح کردند.

آقای فرخیانی اصلا کاندیدای انتخابات نبود 

وی در پاسخ به این سوال که بین آقای فرخیانی و روشنفکر، شما به کدام گزینه رای می دهید؟ هم گفت: بنده در این شرایط سکوت می کنم، آقای روشنفکر را به یک دلیل نقد دارم و آقای فرخیانی را بنحو دیگر. ما دیگر نمی توانیم بیایم برخلاف عقل و فکر و ذهن مان خودمان را هزینه کنیم. با مجموعه ای از دوستان تا نیمه های شب و گاها بیش از هشت ساعت نشست برگزار می کردیم و برخی دوستان آمدند و طی یک ساعت تمام آن نشست ها را باطل کردند و تصمیمی بدون مشورت با اکثریت گرفتند و الان تصمیم گرفتن برای ما به این شکل برای ما مشکل است و نمی توانیم به همین آسانی تصمیم بگیریم. منشا اصلی این تصمیم ممکن است ۲ نفر باشند و آقایان ، ما را در یک تصمیم گرفته شده قرار دادند. ما ۱۰ نفر خواستار کاندیداتوری بودیم. دکتر خلقی پور، دکتر دهرابپور، دکتر جانی پور، بنده،  دکتر امیدی پور ، دکتر خرامین و تعدادی دیگر که آقای فرخیانی جز این ۱۰ نفر نبود. وقتی جلسه گرفتند تنها از یکی ۲ نفر سوال کردند و اصلا با بقیه مشورت هم نکردند و بعد گفتند آقای فرخیانی. این موضوع نشان می دهند که مقبولیت این تصمیم گیری در بین چهره های شاخص سخت است.

فرخیانی بدون مشورت با شورای مرکزی اصولگرایان معرفی شد

عضو شورای مرکزی نیروهای انقلابی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در پاسخ به این سوال که یعنی بدون مشورت با چهره های شاخص، آقای فرخیانی معرفی شد؟ هم اظهارداشت: بله ، قرار ما این نبود، قرار ما این بود که مانند افغانستان، ” لویی جرگه ای ” عمل کنیم تا بتوانیم به یک نتیجه واحد منطقی برسیم اما آقایان نمی دانم چرا این کار را نکردند و مشکلات کنونی ناشی از همین تصمیمات عجولانه، غیرکارشناسی و غیرمشورتی با چهره های شاخص است. راهکار ما این بود در جمع ۵۰۰ نفره به یک تصمیم برسیم که اتفاقا دکتر روشنفکر روی همین هم بحث داشت و می گفت سازکار انتخاب این افراد معلوم نیست و ممکن است عده ای خاص دعوت شوند. آقایان در جلسه ای محفلی این انتخاب را کردند که بنده معتقدم بیشترین تاثیر را آقای ” پیشوا ” در معرفی آقای فرخیانی داشته و بعد حاج آقا ” پناهی ” و بعد هم آقای ” هدایتخواه ” آن را تمام کرد.

یعنی این سه نفر فقط آفای فرخیانی را معرفی کردند؟ بله همین سه نفر بودند و البته بعدها حرف های دیگری خواهیم گفت و این حرف ها ” ماوقع ” اولیه است. برای همه آقایان احترام داریم اما روند  کار روند درستی نیست. ضمن تکریم و تعظیم آقایان با روند کار مخالفیم.

سایه شوم، قومیت، قدرت و ثروت بر جریان اصولگرایی حاکم شده است 

امامی گفت: متاسفانه سایه شوم، قومیت، قدرت و ثروت بر جریان اصولگرایی حاکم شده است و این سه مورد ما را به اینجا رسیده ایم. دکتر روشنفکر می گوید در دور گذشته آمدم و میثاق نامه را امضا زدم اما همین آقایان ( سه نفر) گفتند ما کاندیدای دیگری هم داریم و وقتی این را گفتند، من بر روی اسم خودم لاک گرفتم و رفتم کاندیدا شدم. یعنی همین آقایان باز باعث شدند که آقای روشنفکر کاندیدا شود.

میزان آرای دکتر روشنفکر روبه رشد است

وی با تاکید براینکه قابلیت پیروزی دکتر روشنفکر بیشتر از آقای فرخیانی است،یادآورشد: ایشان دارای آرای ۴۰ هزار رایی از انتخابات گذشته بوده و بعد از اتفاقات اخیر، میزان آرای ایشان رشد کرده است و براساس برخی برآیندها، بخشی از آرای عقبه اصولگرایی بویراحمد و دنا بسمت ایشان در حرکت است، حال چه بخواهیم و چه نخواهیم.

حاج دهرابپور باید به جای فرخیانی معرفی می شد

این استاد دانشگاه افزود: ما نباید بدنبال گزینه ای باشیم که چهارسال باید بگردیم تا وی را به مردم معرفی کنیم. من معتفقدم که اگر قرار بود گزینه ای مطرح شود باید آقای ” حاج دهرابپور ” بعنوان یک فعال سیاسی شناسنامه دار معرفی می شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهره های شناسنامه دار متعددی برای معرفی نهایی در این جریان بود اما حق با آقای ” حاج دهرابپور ” بود و عدالت و انصاف ایجاب می کرد که ایشان را کاندیدای جریان معرفی کنند و یا لااقل یک تعارفی به ایشان می کردند چون ایشان در پیروزی ” سید مسعود حسینی ” و ” دکتر هدایتخواه ” در انتخابات های گذشته نقش اساسی داشت.

امامی گفت: بنظر من باید بدنبال راهکارهای جدید کارشناسی باشیم و نباید بدنبال برنامه هایی بود که شکست قطعی آن از الان مشخص باشد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
فقط حاج مهدی روشنفکر میتواند چراغ خاموش اصول گرایان یاسوج را روشن کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
0
امامی تو که زمان اصلاحات پست گرفتی..خودت رو اصلاح طلب جا زدی..حالا شدی اصولگرا...خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
درود بر استاد امامی واقعا صحبت های خوبی بود بعد از دکتر هدایتخواه امامی لیاقت کاندیدا شدن را دارد احسن بر این نطق بیان بسیار عالی هزار افرین بر تو استاد عزیز
نام:
ایمیل:
* نظر: