به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۹۸۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
خبردنا: برخی جوانان اصلاح‌طلب پیامک‌هایی از سوی حزب جامعه اسلامی مهندسین دریافت کردند که محمدرضا باهنر دبیرکل آن است!

این پیامک عجیب بود چرا که همگان می‌دانند جامعه اسلامی مهندسین در دایره اصولگرایی جای دارد و نسبتی هم با اصلاح‌طلبی ندارد. بنابراین این سوال مطرح شد که دلیل ارسال این پیامک برای جوانان اصلاح‌طلب چیست؟ در متن پیامک آمده است: «سلام. از اعضای جامعه اسلامی مهندسین که علاقه‌مند به عضویت در شورایاری محلات می‌باشند، دعوت می‌شود از طریق سامانه زیر نسبت به ثبت نام جهت کاندیداتوری انتخابات شورایاری‌ اقدام نمایند. پایان ثبت نام دهم تیرماه است shorayari. tehran. ir».

ارسال پیامک به اصلاح‌طلبان؟

درباره ارسال این پیامک به اصلاح‌طلبان چند گمانه را می‌توان مطرح کرد. نخستین گمانه آن است که اصولگرایان با سیاسی کردن انتخابات شورایاری که بر خلاف ذات اصلی این نهاد محلی است درصدد اعلام حضور به رقیب یعنی اصلاح‌طلبان هستند. اصولگرایان به‌ویژه اعضای جامعه اسلامی مهندسین که در سال‌های قبل از 92 جایگاه‌های خوبی در نهادهای انتخابی داشتند اکنون حاضر نیستند از کوچکترین کرسی هم به راحتی عبور کنند تا شاید بتوانند روحیه از دست رفته حامیان خود را ترمیم کرده و کمی از دلواپسی آنها مبنی بر حمایت بی‌حاصل از اصولگرایان است را کم کنند.

گمانه دیگر این است که این پیامک‌ها جنبه تبلیغی دارد و جامعه اسلامی مهندسین درصدد است تا با ارسال آن به بخش‌های غیراصولگرا و مردم عادی به نوعی نشان دهد برای انتخابات شورایاری دارای سازوکار مشخص است بنابراین با رأی دادن به کاندیدای آنها محلات تهران آباد می‌شود که اگر هدف از ارسال پیامک‌ها چنین موضوعی باشد که باید با رجوع به انتخابات‌های قبلی و تبلیغات فراگیری که انجام شد بفهمند که این روش نخ‌نما و فاقد نتیجه است و تنها ذهنیت فریب را در اذهان عمومی پررنگ می‌کند.

تلاش برای حذف یاد احمدی‌نژادی‌های بهشت

از سوی دیگر باید توجه داشت که اعضای جامعه اسلامی مهندسین جز یک مورد هیچ‌گاه در شورای شهر تهران دارای کرسی تاثیرگذار نبودند و نام اعضایشان به‌طور جدی برای جلوس بر کرسی شهرداری و شورای شهر تهران مطرح نشده است که شاید تقلای آنها برای کسب کرسی‌های شورایاری هم به همین دلیل باشد. از سوی دیگر فراموش نمی‌شود که باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفته بود: «من با آقای احمدی‌نژاد ٢٠ سال سابقه کار سیاسی مشترک داشتیم.

ایشان ٢٠ سال عضو جامعه مهندسین بود». بنابراین پربیراه نیست اگر ادعا شود ارسال این پیامک برای اصلاح‌طلبان برای پاک کردن حافظه عضویت احمدی‌نژاد در جامعه اسلامی مهندسین است که قبل از ریاست جمهوری، شهردار تهران بود و حتی پاک کردن جلوس خواهر او یعنی پروین احمدی‌نژاد که در دوره دوم شورای شهر بر یک کرسی این نهاد تکیه زده بود.

پروژه سوخته ایجاد شکاف در جریان اصلاحات

گمانه دیگری که می‌توان درباره ارسال این پیامک به اصلاح‌طلبان مطرح کرد ایجاد شکاف و اختلاف در جریان اصلاحات است بدین صورت که با ارسال این پیامک در باغ سبز را به اصلاح‌طلبان نشان دهند تا اگر در لیست‌های احتمالی آنها برای انتخابات شورایاری قرار داده نشدند از جامعه اسلامی مهندسین بخواهند نام آنها را در لیست خودش قرار دهد که این گمانه هم مردود است چرا که هیچ‌گاه اصلاح‌طلبی حاضر به حضور در لیست اصولگریان نشده است اما اصولگرایان برای پیروزی و ورود به قدرت در لیست اصلاح‌طلبان حضور پیدا کردند که لیست امید مجلس دهم از جمله آنهاست.

نام:
ایمیل:
* نظر: