به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
دمای هوای شهر سی سخت نیز با چهار دهم درجه کاهش نسبت به روز گذشته ۳۴.۴ درجه سانتیگراد گزارش شد.
خبردنا: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه دمای هوا در همه ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل کاهش یافت گفت: روند کاهش دما تا ۴۸ ساعت آینده در استان ادامه دارد.

به گزارش"خبردنا"، مریم شجاعی اظهار داشت: حداکثر دمای هوای شهر دوگنبدان در گرم‌ترین زمان شبانه روز گذشته با بیش از ۲ درجه کاهش نسبت به روز پیش به ۴۳.۱ درجه سانتیگراد در گرم‌ترین زمان شبانه روز گذشته رسید.

وی بیان کرد: بیشینه دمای هوای ایستگاه امامزاده جعفر با ۲ درجه کاهش نسبت به روز قبل ۴۲.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دمای هوای ایستگاه‌های لیکک و دهدشت با سه درجه کاهش نسبت روز قبل ۴۳.۲ و ۴۳.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

شجاعی گفت: دمای هوای شهر یاسوج عصر روز دوشنبه ۳۵.۲ درجه سانتیگراد ثبت شد که نسبت به روز قبل بیش از یک درجه کاهش نشان داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دمای هوای شهر سی سخت نیز با چهار دهم درجه کاهش نسبت به روز گذشته ۳۴.۴ درجه سانتیگراد گزارش شد.

وی گفت: دمای هوای مناطق مختلف استان در خنک‌ترین زمان بامداد امروز به ترتیب دوگنبدان ۳۰.۳، امامزاده جعفر ۲۳.۶ و دهدشت ۲۳.۴، یاسوج ۱۷.۴ و سی سخت ۱۵.۸ درجه سانتیگراد ثبت شد که نسبت به بامداد روز گذشته در تمام ایستگاه‌ها کاهش داشت.

شجاعی وقوع بادهای نسبتاً شدید و احتمال بروز گرد و غبار را از دیگر پدیده‌های هواشناسی روزهای آینده در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ منطقه گرمسیری و سردسیری و ۶ ایستگاه هواشناسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: