به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
استاندار خبر داد:
وی افزود: آنجا که بحث تخصصی در میان است، عزیزان امداد رسان خوش درخشیده اند.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مردم را موثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط وزارت جهاد و ۳۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.

به گزارش "خبردنا" ، حسین کلانتری در مصاحبه زنده و تلفنی با برنامه "رویداد” رادیو گفت وگو گفت: «خسارت حادثه سیل بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد و ۴۷۴۳ پرونده در سامانه کارشناسی شده در بخش کشاورزی اعم از زراعت، شیلات و باغات بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی وزارت جهاد تا حدود ۹۷ میلیارد تومان ابلاغ شد و ۳۸ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.

کلانتری با اشاره به ۷۰۰ پرونده خسارت منزل در سیل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «۳۵۰ پرونده تا امروز تایید شده و ارزیابی ها بدین منظور بسیار دقیق است.

وی افزود: کارشناسان بازدید میدانی را انجام داده اند و بر اساس این ارزیابی ها، تایید شد که ۳۵۰ پرونده به بانک های عامل معرفی شود که در حوزه تعمیرات ۷۰۰ پرونده تشکیل شد و ۴۳۵ پرونده نیز مورد تایید قرار گرفت.

کلانتری با اشاره به اعتبارات دولت برای بازسازی زیرساخت ها اعم از جاده و ابنیه تاریخی گفت: عملیات اجرایی این مهم آغاز شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین نقش سازمان های مردم نهاد را در حوادث اخیر پر رنگ برشمرد و افزود: این سازمان ها خودجوش وارد صحنه شده و تسهیل کننده امداد رسانی بوده اند و توانستند نقش بزرگی در شرایط اضطرار ایفا کنند.

کلانتری حضور مردم را موثر ترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: آنجا که بحث تخصصی در میان است، عزیزان امداد رسان خوش درخشیده اند.

وی در خاتمه مردم را سرمایه ای عظیم دانست که باید قدر آن ها را دانست و با آن ها همراهی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: