به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۱۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
شهرستان های گچساران و باشت دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری است که بقیه عشایر در مناطق ییلاقی شمالی کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور به سر می برند.
خبردنا: رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: مشکل آب آشامیدنی انسان و دام 6 نقطه عشایری پیچاب از توابع شهرستان باشت رفع شد.

به گزارش"خبردنا"، صادق فاتحی اظهار داشت: به دلیل نبودن آب چشمه و سخت گذر بودن این مناطق حدود ۷۰ خانوار عشایری با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه بودند.

وی بیان کرد: شرایط جغرافیایی تنها امکان تردد خودروهایی مانند تراکتور و سایپا را در مسیرهای مناطق عشایر پیچاب ایجاد کرده است.

رئیس امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: پس از بازدید از منطقه عشایری پیچاب و ارزیابی وضعیت راه های دسترسی یک دستگاه خودرو سایپا برای تامین آب این مناطق اختصاص یافت و از فردا کار آبرسانی سیار به این مناطق آغاز می شود.

در بازدید رئیس امور عشایر گچساران از منطقه عشایری پیچاب ۴۵ کیسه آرد که از طریق یک خیر تامین شده بود بین عشایر توزیع شد.

شهرستان های گچساران و باشت دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری است که بقیه عشایر در مناطق ییلاقی شمالی کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور به سر می برند.

صادق فاتحی افزود: گچساران دارای ۶۸ نقطه عشایری است.

مناطق قشلاقی شهرستان های گچساران و باشت سالانه محل استقرار و سکونت حدود ۲ هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

این قشر مولد سالانه ۲هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز ،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترکهای قشقایی و دره شوری هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: