به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۱۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
دانشی نسب:
دانشی‌نسب تاکید کرد: وضعیت شوراهای فرادست از شورای اسلامی بخش، شهرستان و استان، شرایط یک بام و دو هوایی بوده و جز یک عنوان و اسم از آنها هیچ باقی نمانده است.
خبردنا: رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد با انتقاد از تبلغات زود هنگام برخی نامزدهای احتمالی انتخابات آینده با اهرم قدرت دستگاه‌های دولتی گفت: بحث ارتقای بخش مارگون به شهرستان تنها در ایام انتخابات داغ می‌شود.

به گزارش"خبردنا"، محمد دانشی‌نسب در نشست شوراها با استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انتظار می‌رود ورود مدیران دستگاه‌های اجرایی بویژه فرمانداران و بخشداران به انتخابات برای نامزدهای خاص به جد منع به گونه‌ای که رفتار و گفتار آنان به صورت مستمر رصد شود.

وی با بیان اینکه بحث ارتقای بخش محروم مارگون به شهرستان در ایام نزدیک به دو انتخابات اخیر داغ می‌شود، ادامه داد: هرچند این مهم جزو اختیارات دولت و وزارت کشور بوده و نباید قوه مقننه در حدود وظایف آنان دخالت کند ولی در مجموع بازی با عواطف و احساسات مردم پذیرفتنی نیست.

سخنگوی شورای شهر مارگون خواستار توجه بیش از پیش مسئولان اجرایی بویژه مدیریت ارشد استان به این شهر شد و افزود:  مارگون از میم الفبا  و هم از پیشرفت و توزیع اعتبارات آخر است.

دانشی‌نسب با اشاره به اینکه گرچه طبق قانون، مسئولان موظف به پاسخگویی به شوراها هستند اما در عمل خبری از این مهم نیست، ادامه داد: اهرم‌های قانونی برای پاسخگویی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کم توجهی و بی توجهی مسئولان و  رفتار سلیقه‌ای آنان با شوراها سبب تضعیف جایگاه شوراها شده و به شوراهای فرادست(شورای اسلامی شهرستان و استان) به عنوان یک جایگاه نظارتی-مشورتی توجهی نمی‌شود.

دانشی‌نسب تاکید کرد: وضعیت شوراهای فرادست از شورای اسلامی بخش، شهرستان و استان، شرایط یک بام و دو هوایی بوده و جز یک عنوان و اسم از آنها هیچ باقی نمانده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: