به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان:
داوودی مهر تصریح کرد: سالانه بویژه در یک دهه اخیر و بروز بحران خشکسالی در استان افزون بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شد.
خبردنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۵۰ طرح احیا و تعادل بخشی برای مقابله با خطرات احتمالی خشکسالی و همچنین تقویت سفره های زیرزمینی و دشت ها در مناطق مختلف استان در حال اجراست.

به گزارش"خبردنا" ، علی داوودی مهر اظهار داشت: اگرچه با توجه به وضعیت بارش‌های مناسب در فروردین امسال این تلقی و برداشت ناصحیح در اذهان عمومی جامعه نقش بسته که مردم و شهروندان از تنش‌های کم آبی و بحران خشکسالی‌های ۱۰ ساله خارج شده اند اما متخصصان حوزه منابع آب و وزارت نیرو با تحلیل‌ها و بررسی‌های جامع این گونه ذهنیت‌ها و برداشت‌های سطحی را مورد تأیید نمی‌داند و همچنان بر احتمال بروز خطرات و بحران کم آبی حتی در سال زراعی جاری هشدار می‌دهند.

داوودی مهر تاکید کرد: حدود ۲۰ طرح از این تعداد در قالب برنامه‌های راهبردی و تدوین شده از سوی وزارت نیرو و حوزه منابع آب کشور از جمله نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، تشکیل کمیته‌های آب بران در بین کشاورزان، انجام کارهای تبلیغاتی و فرهنگ سازی در زمینه بهینه سازی مصرف آب در بین شهروندان، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در سطح دشت‌ها و زمین‌های دیم کشاورزی و ساماندهی و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی است.

داوودی مهر تصریح کرد: سالانه بویژه در یک دهه اخیر و بروز بحران خشکسالی در استان افزون بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شد.

وی شمار چاه‌های موجود در استان را افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه ذکر کرد و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده و اجرای طرح‌های در دست اقدام (احیا و تعادل بخشی) بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت قابل مهار و استحصال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: حدود ۹۰ طرح مطالعاتی تأمین آب در حوزه‌های کشاورزی، شرب و صنعت در استان و با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

وی تاکید کرد که شرکت آب منطقه‌ای استان تاکنون بیش از ۲۵۰ طرح با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد ریال را اجرایی و عملیاتی کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: