به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
هدف کلی ما از این سفر فقط رفع مشکلات منطقه است حال این مشکلات توسط آقای زارعی نماینده بویراحمد حل بشود و یا توسط آقای هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ.
مسوول هماهنگی کننده نشست نماینده بویراحمد و جمعی از مدیران استانی با اهالی منطقه آجم دیشموک با تشریح چگونگی دعوت از نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی با اهالی منطقه آجم بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه، اظهارداشت: هدف کلی ما از این سفر فقط رفع مشکلات منطقه است حال این مشکلات توسط آقای زارعی نماینده بویراحمد حل بشود و یا توسط آقای هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ.

" بهرام مشیری " در گفت و گو با خبردنا گفت: منطقه آجم دارای 30 روستا باجمعیتی بیش از سه هزار نفر بود که متاسفانه بدلیل نبود امکانات اولیه رفاهی از منطقه مهاجرت کرده و اغلب آنان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

وی با برشمردن برخی از ویژگی های جغرافیایی منطقه آجم دیشموک، این منطقه را از مناطق بکر ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و خاطرنشان کرد: نبود امکانات اولیه رفاهی مشکلات فراوانی را برای ساکنان منطقه آجم ایجاد کرده و متاسفانه این منطقه همچنان از نبود امکانات اولیه رفاهی رنج فراوان می برند.

مسوول هماهنگی کننده نشست نماینده بویراحمد و جمعی از مدیران استانی با اهالی منطقه آجم دیشموک افزود: محور ارتباطی منطقه آجم با دیشموک کهگیلویه الان یکطرفه و اصلا ارتباطی وجود ندارد و تمامی ارتباطات از سوی بخش مارگون انجام می گیرد.

مشیری با تاکید براینکه مردم منطقه آجم بدلیل نبود امکانات رفاهی اولیه از آن منطقه مهاجرت گسترده کرده و اکنون مناطق مسکونی آنان خالی از سکنه است، ادامه داد: مشکلات اقتصادی کنونی سبب شده که مهاجران بفکر بازگشت به منازل مسکونی گذشته خود باشند و به همین دلیل حدود 2 سال است که پیگیر حضور مسوولان استانی در این منطقه هستیم.

وی گفت:مکاتباتی را به فرمانداری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرده و از آنان خواستیم که مشکلات منطقه آجم را بررسی و حل کنند اما واقعیت این است که هیچ مسوولی به این منطقه سفر نکرد و مشکلات آن در حوزه های زیرساختی برق ، راه و آب همچنان باقی است.

مسوول هماهنگی کننده نشست نماینده بویراحمد و جمعی از مدیران استانی با اهالی منطقه آجم دیشموک،مهمترین مشکل این منطقه را نبود محور ارتباطی مناسب برشمرد و تصریح کرد: باوجود تمامی پیگیری ها اما محور ارتباطی منطقه آجم همچنان بازگشایی نشده و مردم منطقه با درد و رنج های فراوانی اکنون دست و پنجه نرم می کنند.

مشیری، خدمات ارائه شده به منطقه آجم را مربوط به شهرستان مارگون عنوان و اظهارداشت: در تمامی فصول سال، خدمات ارائه شده به این منطقه از سوی مارگون بویراحمد بدلیل نزدیکی جغرافیایی انجام می گیرد و از سوی کهگیلویه ما شاهد خدمات چندانی به منطقه آجم نیسیتم.

مسوول هماهنگی کننده نشست نماینده بویراحمد و جمعی از مدیران استانی با اهالی منطقه آجم دیشموک با برشمردن بسیاری از ویژگی های طبیعی و خدادادی این منطقه، اظهارداشت: متاسفانه اغلب روستاهای این منطقه اکنون نه برق دارد نه آب دارد و نه محور ارتباطی مناسب.

مشیری گفت: با اصرار فراوان و با پیگیری های مکرر از مدیران استانی و زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستیم به منطقه آجم دیشموک سفر کرده و از نزدیک مشکلات را بررسی کنند.

وی با تشریح چگونگی برگزاری این نشست و حضور مسوولان در منطقه آجم، این نشست را یک نشست سیاسی ندانست و تاکیدکرد که هرکس مشکلات کنونی آجم را حل کند برای ما مهم است و اینکه آقای زارعی این مشکلات را حل کند و یا آقای هاشمی ، برای مردم منطقه مهم نیست.

این فرهنگی آجمی در ادامه با تاکید براینکه زارعی نماینده بویراحمد و دنا با همراهی جمعی از مدیران استانی با اصرار و خواهش های خود ما به منطقه آجم آمد، یادآورشد: مردم منطقه نیز مشکلات را به آقای زارعی گفتند و خواستار جدایی آجم از دیشموک شدند که ایشان قول پیگیری این دغدغه را به اهالی دادند.

مشیری گفت: سفر آقای زارعی نماینده بویراحمد به منطقه آجم هیچ ربطی به انتخابات ندارد و هدف ما فقط حل مشکلات منطقه است و این سفر، سفر سیاسی نبوده و چون آقای زارعی در مارگون حضور داشت ما از ایشان خواستیم به منطقه آجم هم آمده و مشکلات را نزدیک ببینید.

وی با بیان اینکه نشنیده ام تا بحال آقای هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ به منطقه آجم دیشموک سفر کرده باشد، ادامه داد: هدف ما از سفر آقای زارعی فقط رفع مشکلات است و از آقای هاشمی نیز می خواهیم و خواهش می کنیم مشکلات کنونی مردم منطقه را حل کند.

مشیری افزود:‌شرایط اقتصادی در منطقه آجم شرایط تاسفباری بوده و از تمام مسوولان می خواهیم لااقل برای یکبار هم شده به منطقه سر بزنند و ببینند که مردم منطقه با چه بدبختی و بیچارگی درحال گذران زندگی خود هستند.

این فرزند آجم با اظهار تاسف از اینکه مردم منطقه در زمستان از داشتن نعمت برق برخوردار نیستند هم ادامه داد: شبکه های برق زمانی به منطقه آجم انتقال داده شد که کسی در آن منطقه حضور نداشت.

مسوول هماهنگی کننده نشست نماینده بویراحمد و جمعی از مدیران استانی با اهالی منطقه آجم دیشموک بااشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه کشاورزی، از سازمان جهادکشاورز ی بخاطر نصب 2 دستگاه پمپاژ و به زیرکشت رفتن حدود 300 هکتار در منطقه آجم تقدیر کرد.

مشیری گفت: همه ما  مجموعه ای از ایران بزرگ بوده که باید از امکانات رفاهی اولیه برخودار باشیم و حالا که بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی متاسفانه منطقه آجم از امکانات اولیه رفاهی از سوی شهرستان کهگیلویه برخوردار نشده اکنون اهالی منطقه خواستار الحاق منطقه آجم به بویراحمد هستند.

وی افزود:‌ مردم منطقه آجم براساس موقعیت جغرافیایی خواستار جدایی منطقه از حوزه اسحفاظی کهگیلویه بزرگ به شهرستان بویراحمد بوده و امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد و ما از کهگیلویه بزرگ جدا شده و به شهرستان بویراحمد ملحق شویم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
اقای نماینده محبت بفرما مشکلات دوروریت حل بفرما برو سراغ اجم ،اجم خودش صاحب داره
نام:
ایمیل:
* نظر: