به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
عضو شورای اسلامی روستای پاتاوه آجم دیشموک در شهرستان کهگیلویه تاکید کرد که با وجود تمامی درخواست ها و پیگیری های فراوان برای حضور مسوولان شهرستانی و استانی در منطقه آجم، هیچکدام از مسوولان به این منطقه نیامده و حتی این موضوع به امام جمعه دیشموک گفته شد و خود وی هم به این منطقه سفر نکرده است.



" محمدمراد آفتابی " به خبردنا در یاسوج گفت: حاج آقای راوند امام جمعه دیشموک حتما به یاد دارد در جلسه ای که تمام مسوولان حضور داشتند به وی التماس کردم به منطقه آجم سفر کند و مشکلات را از نزدیک ببیند اما ایشان به التماسهای من توجهی نکرد و حتی مشکلات منطقه را برای یکبار در خطبه های نمازجمعه بیان ننمود.

وی با طرح این سوال که الان چه شده که امام جمعه دیشموک در خطبه های نمازجمعه به فکر منطقه آجم افتاده است؟اظهارداشت: متاسفانه تاکنون هیچ مسوولی به جز سازمان جهادکشاورزی استان توجهی به منطقه محروم آجم حتی در زمان بحران ها نکرده اند.

مسوولان کهگیلویه بزرگ ما را فراموش کرده اند

فرمانده پایگاه امام علی(ع) آجم افزود: 2 بار از آقای دکتر نیکبخت فرماندار کهگیلویه بصورت حضوری خواهش کردم که در زمان بحرانها و وقوع سیلابها به منطقه آجم بیاید و مشکلات را از نزدیک مشاهده کند اما فرماندار کهگیلویه هم منطقه آجم را فراموش کرد و به این منطقه سرکشی ننمود.

آفتابی با بیان اینکه یکبار آقای دکتر نیکبخت فرماندار به من قول داد که به منطقه آجم سرکشی کرده و برخی کالاها و اقلام را برای اهالی بیاورد اما نیامد، تصریح کرد: ما در آن روز، اهالی منطقه را که یک روز بارانی بود در منزل شخصی خودم جمع کرده اما متاسفانه فرماندار بنابه قولی که داده بود به منطقه نیامد و ما نیز شرمنده آن مردم در آن روز بارانی شدیم.

وی وضعیت کنونی منطقه آجم را بسیار تاسفبار خواند و تاکیدکرد که این منطقه از سوی مسوولان کهگیلویه به فراموشی سپرده شده و تمام ارتباطات کنونی مردمی با حوزه بویراحمد است.

سردار هاشمی وعده بیل مکانیکی داد اما بیل هنوز نیامده است

عضو شورای اسلامی روستای پاتاوه آجم دیشموک در ادامه از وعده هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ برای رفع مشکلات محورارتباطی این منطقه هم اظهار تاسف کرد.

آفتابی گفت: آقای هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ در دیشموک و در جمعی از مردم و مسوولان به من قول داد یکدستگاه بیل مکانیکی برای رفع مشکلات کانالهای کشاورزی که در سیلاب ویران شده بودند به منطقه آجم اعزام اما متاسفانه با گذشت ماهها از آن وعده، این بیل مکانیکی به منطقه محروم ما هنوز نیامده است.

وی افزود: یک دستگاه پُل که ارتباط دهنده آجم به دیشموک است حدود 20 سال می باشد به حال خود رها شده و البته فرسوده شده و بنظر می رسد هیچ سود و فایده ای برای ما نداشته باشد و باید این پُل تخریب و پُل جدید احداث شود.

فرمانده پایگاه امام علی(ع) آجم از تخریب مزارع کشاورزی و نابود شدن تعداد زیادی از دامهای اهالی در زمان سیلابها هم اظهار تاسف کرد و ادامه داد: باوجود تمام پیگیریها، هیچ مسوولی از مدیریت بحران و دامپزشکی به منطقه نیامد و هیچ خسارتی هم بابت بیمه کشاورزی و دامداری به ما پرداخت نشده است.

آفتابی گفت: اگر زن باردار یا فرد مریضی در منطقه دچار مشکلاتی شود تنها با بالگرد هوایی امکان نجات دادن جان وی وجود دارد و تاکنون چندین بار با بالگرد هوایی جان برخی از اهالی منطقه آجم نجات داده شده است.

وی با تقدیر از سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر رفع برخی از مشکلات مردمی منطقه آجم، ادامه داد: بدلیل نبود محور ارتباطی مناسب، تمامی آن زحمات و خدمات که توسط این سازمان انجام گرفته نیز به هدر می رود و فایده ای برای مردم منطقه نخواهد داشت.

فرمانده پایگاه مقاومت امام علی(ع) آجم گفت: محور ارتباطی از سمت دیشموک به آجم طولانی و کاملا تخریب شده که رفت و آمد در این محور بسیار طولانی بوده و از سویی طاقت فرساست اما محور آجم به مارگون فاصله کم و برای تردد اهالی آسان و کم هزینه تر می باشد و مردم منطقه به همین دلیل اکنون تمامی ارتباطات شان با بخش مارگون بویراحمد است.

آفتابی با برشمردن برخی از دلایل خود برای الحاق منطقه آجم به شهرستان بویراحمد، یادآورشد: جدایی منطقه آجم از شهرستان کهگیلویه و الحاق آن به شهرستان بویراحمد بنفع دولت و مردم منطقه می باشد و تمامی خدماتی که اکنون در این منطقه شکل میگیرد از سوی شهرستان بویراحمد است.

وی دعوت کردن از آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی را به اصرار فراوان مردم منطقه آجم شهرستان کهگیلویه دانست و خاطرنشان کرد: وقتی که منطقه آجم از سوی مسوولان شهرستان کهگیلویه به فراموشی سپرده شد ما مجبور شدیم از آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا برای دیدن مشکلات ما و پیگیری رفع آنها دعوت کنیم.

عضو شورای اسلامی روستای پاتاوه منطقه آجم بخش دیشموک گفت: آقای زارعی در آن روز در منطقه سیلاب کلوار مارگون حضور داشت و ما فرصت را غنیمت شمرده و از ایشان خواستیم مشکلات ما را هم ببیند و ایشان نیز دعوت مردم را پذیرفته و در جمع آنان حاضر و قول به پیگیری رفع مشکلات آنان داد.

آمدن آقای زارعی به منطقه آجم بخاطر مسائل انتخاباتی نبوده

آفتابی با بیان اینکه محور ارتباطی ما با سیلاب کلوار مارگون یکی بوده و با هم در ارتباط هستند و آقای زارعی نیز در زمان سفر خود به سیلاب کلوار به ما سر زدند، ادامه داد: ما اکنون از حضور ایشان در جمع مردم تقدیر کرده و خواهش میکنیم پیگیر رفع مشکلات ما باشند.

وی گفت: آمدن آقای زارعی به منطقه آجم بخاطر مسائل انتخاباتی نبوده و این سفر را سفر سیاسی نمیدانیم و ما فقط میگوئیم مشکلات منطقه ما حل شود تا مردم بتوانند با آرامش بیشتری به زندگی خود در آن منطق محروم ادامه دهند.

فرمانده پایگاه مقاومت امام علی(ع) با تاکید براینکه مردم منطقه آجم سالها است که خواستار جدایی این منطقه از شهرستان کهگیلویه هستند، اظهارداشت: اکنون نیز از دکتر کلانتری استاندار استان، دکتر نظری معاون سیاسی، دکتر پرواز مدیرکل سیاسی و تمامی کسانی که میتوانند نقشی در این جدایی و الحاق داشته باشند میخواهیم هرچه زودتر منطقه آجم را از بخش دیشموک جدا و به بخش مارگون بویراحمد ملحق کنند.

به گزارش خبردنا از یاسوج، منطقه آجم از مناطق محروم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه محسوب می شود که با محرومیت  های فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

این منطقه باوجود داشتن منابع متعدد الهی از امکانات اولیه رفاهی هم محروم بوده و مردم منطقه اکنون خواستار جدایی آن از شهرستان کهگیلویه به شهرستان بویراحمد هستند.

غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته بدون اطلاع مسوولان محلی شهرستان کهگیلویه به منطقه آجم سفر کرده که سبب برخی بازتاب ها و نگرانی هایی در شهرستان کهگیلویه شده است.





انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
بگو حاجی عدل تحویل بگه آخ و بخت کهگلو...
سلا م حاجی علیبازی /خوت دونی کیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
حاجی یه روستایی از دیشموک با حضور حاجی عدل اورد روستا شدیم در یکی از روستاهای نزدیک دیشموک باور کت فیلمش هست . یک پیرزنی نزدیک به هاشمی شد بعد از احوالپرسی عدل به ان پیرزن گفت....باز چت نامه داری بده کارت نباش که پیرزن در جواب عدل گفت: عدل قربونت برم پ هر چه نامه ایرمت خو تپو منشو نیسی.
نام:
ایمیل:
* نظر: