به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۲۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در این خصوص از مراجع ذی صلاح‌ افزود : این‌موضوع را از وزارت کشور و نماینده کهگیلویه بزرگ خواستیم و دنبال هم می کنیم ولی تاکنون " عدل هاشمی پور" اظهار نظر موافق یا مخالفی نداشته و البته خواست ما پیگیری این درخواست مردم توسط ایشان است .
خبردنا : نائب رئیس شورای شهر لیکک از درخواست مردم شهرستان " بهمیی" برای جدا شدن از استان " کهگیلویه و بویراحمد " و الحاق به استان " خوزستان " خبر داد.

" محمد روحی فرد " در گفت و شنود اختصاصی با " خبردنا " از تهران با بیان این مطلب گفت : شرایط جغرافیایی و تبعیض های اعمال شده سبب شده است تا مردم بهمیی خواستار الحاق به خوزستان باشند.

وی با اشاره به فاصله شهر "لیکک" مرکز شهرستان " بهمیی" تا " یاسوج " مرکز استان " کهگیلویه و بویراحمد" و مقایسه همین فاصله تا شهرهای "خوزستان " افزود : فاصله لیکک تا یاسوج بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر است و این در حالی است که همین فاصله برای مناطق دورافتاده بهمیی بسیار بیشتر است و مردم برای یک کار اداری ساده که مجبورهستند به مرکز استان مراجعه نمایند باید  اینهمه مسیر را با همه خطرات و هزینه های بسیار طی کنند که آیا کار آنها در همان روز انجام شود یا خیر؟

نائب رئیس شورای شهر لیکک با بیان اینکه بسیاری از امور پزشکی و حتی داد و ستد مردم بهمیی از استان خوزستان انجام می شود ادامه داد :  در مجاورت ما شهرهایی از استان خوزستان هستند که همگی از ایل بهمیی هستند و بنا به تقسیمات کشوری ما  در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و آنها در استان خوزستان .

روحی فرد  شهرستان بهمیی را غریبی در سرزمین پدری عنوان کرد و گفت : اکثریت شرکتهای خوزستان در اطراف ما هستند و فرزندان بهمیی بعلت غیربومی در این شرکتها پذیرش نمی شوند و ما در سرزمین خودمان احساس غربت می کنیم .

وی با اشاره به وجود ۷۵ حلقه چاه نفت در بهمیی افزود : اگر بهمیی به خوزستان ملحق شود این پتانسیل بسرعت بیشتری فعال می شود و  مجموعه ای شبیه بیدبلند شکل خواهد گرفت.

نائب رئیس شورای شهر لیکک با انتقاد شدید از نوع  نگاه مسولان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان " بهمیی" ادامه داد: متاسفانه نگاه مرکز استان در همه ابعاد به بهمیی و مشکلات آن نگاه منصفانه ای نیست و ما از این موضوع بشدت رنج میبریم.

روحی فرد  ضمن تشریح دردآور بودن همزمان نگاه غیر منصفانه از مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بهمیی و نگاه غیر بومی بودن مراکز همجاور آنها در استان خوزستان گفت : ما معتقدیم برای خلاص شدن از این وضعیت  و  استفاده بهتر از امکانات و سرعت دادن به توسعه و‌پیشرفت شهرستان راهی جز جداشدن از کهگیلویه و‌بویراحمد و پیوستن به خوزستان نداریم .

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در این خصوص از مراجع ذی صلاح‌ افزود : این‌موضوع را از وزارت کشور  و نماینده کهگیلویه بزرگ خواستیم و دنبال هم می کنیم ولی تاکنون " عدل هاشمی پور" اظهار نظر موافق یا مخالفی نداشته و البته خواست ما پیگیری این درخواست مردم توسط ایشان است .

این عضو شورای شهر لیکک با اشاره به اخراج فرزندان بهمیی از برخی پروژه های فعال اطراف این شهرستان که در استان خوزستان قرار دارند  ادامه داد:  اگر بهمیی به خوزستان ملحق شود دیگر بعنوان غیربومی محسوب نشده و کارگران آن تحت این عنوان اخراج نخواهند شد  و این حق مردم این منطقه است که در پروژه ها و شرکت هایی که تنها ده دقیقه با منزل آنها فاصله دارند پذیرش شوند و سهمیه بومی داشته باشند.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
ما مصرانه خواستار الحاق به خوزستان هستیم
بهمئی سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
0
بسمه تعالی
ضمن احترام به نظرات نایب رئیس محترم شورای اسلامی شهر لیکک به هیچ وجه من الوجوح ایل بزرگ بهمئی از ایل بزرگ بویراحمد و فرزندان کهگیلویه از فرزندان بویراحمد جداشدنی نیستند اشکال بر استان کهگیلویه و بویراحمد نیست اشکال بر رژیم منفور و منحوس پهلوی و مزدوران پهلوی است و بی تدبیری های مسئولین بهمئی بعد از انقلاب اسلامی بودندکه ایل بزرگ بهمئی را تجزیه و پخش کردند و هر قسمت را به یک شهرستان دادند از جمله علاء و صیدون و ابوالفارس و بخش تشان و بیدبلند و کرنج و سرجولکی و ... را از بهمئی جدا کردند بنابراین ما به جای جدایی باید همچون گذشتگان مان که افتخار آفریدند خواهان الحاق مناطق و بخش های جدا شده از بهمئی باشیم ما که مشکلات استان نفت خیز خوزستان را از نزدیک می دانیم آبادان دومین شهر مهم خوزستان بعد از اهواز آب خوردن ندارد اهواز مشکل فاضلاب دارد و مسجدسلیمان شهر اولین ها آنهمه مشکل دارد و بقیه شهرهای خوزستان هم همینطور بنابراین جناب نایب رئیس فکری بلند داشته باش و به فکر الحاق بیدبلند و سدمارون و نفت کرنج به بهمئی باش و خود و بهمئی را کوچک نشمار که اگر چنین شد مشکل بهمئی حل خواهد شد که مردم بهمئی خواستار الحاق مناطق جدا شده هستند تا همیشه بزرگ و قدرتمند بمانند بنابراین به عنوان نماینده مردم این ور سکه را پیگری کن یعنی الحاق مناطق جدا شده از بهمئی را نه جدایی از استان دلاورپرور کهگیلویه و بویراحمد را .
ممبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
1
تو هم اشتباه فکر می کنی
ممبی قهرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
0
رفرندام انجام دهید مردم بهمئی خواهان هویت و اصالت خود هستند و هویت آنها کهگیلوبه و بویراحمدی آنهاست و نمی خواهند زیریوغ بهبهانی ها بروند بلکه انشاءاله خواهان الحاق بخش های جدا شده هستند اول از راه قانون و تقسیمات کشوری و دوم از راه قدرت و ...
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
ما باید با لنده و چاروسا و دیشموک و دشمن زیاری که مناطق مشترک داریم هماهنگی کنیم حرف نپخته و نسنجیده بر زبان نرانیم!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
کهگیلویه در این مدت چها سال تحقیر شده است و نماینده توانمند ندارد پس معلوم است که هر کس به دیاری می رود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
ما خواستار الحاق بخش ها عمده جدایی سرزمین بهمیی از منطقه مادریشان که چاروسا هست هستیم در این صورت بهمیی به تنهایی به حد یک استان مستقل می رسد و مشکلاتش حل می شود
نام:
ایمیل:
* نظر: