به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
نسبت به احداث فرودگاه در محل و ایجاد سرویس هوایى اقدام مؤثر معمول نمایند. یاسوج با موقعیت جغرافیایى مناسبى که دارد فاقد فرودگاه بود و با این که بین استا‌ن‌هاى خوزستان فارس اصفهان واقع شده تاکنون زیر پوشش سرویس‌هاى مسافربرى شرکت‌هاى هوایى قرار نگرفته به همین لحاظ تقاضا دارد مقرر گردد نسبت به احداث فرودگاه در محل و ایجاد سرویس هوایى اقدام مؤثر معمول نمایند.
 خبر دنا  :  برای بسیاری از مردم استان "کهگیلویه و بویراحمد " جالب است که بدانند نماینده   یاسوج در سال 1356 و در دوره بیست و چهارم مجلس ملی چه درخواست هایی برای رفع مشکلات مردم این منطقه داشته است .


به گزارش "خبردنا " به نقل از منابع موجود در کتابخانه و اسناد مجلس شورای اسلامی در جلسه  جلسه: 127 صورت مشروح مذاکرات مجلس شوراى ملى روز یکشنبه (اول) آبان ماه 2536 شاهنشاهى  (1356)  رئیسى اردکانى  که نمایندگی یاسوج را برعهده داشت  در بخشی از سخنان خود می گوید :


در این موقع اغتنام فرصت نموده توجه جناب آقاى نخست وزیر و سایر مسؤلین امر را به نیازمندی‌هاى ضرورى حوزه انتخابیه خویش را به استحضار می‌رسانم و امیدوارم که به پیروى از منویات و دستورات اکید شهبانوى نیکوکار به خواست مردم این استان توجه عاجل معطوف و اقدامات لازم براى تحقق بخشیدن به آرمان‌هاى مردم این منطقه مبذول فرمایند.

سرزمین یاسوج و بویراحمد داراى مناظر زیبا و آب هواى ملایم بوده و از هر حیث استعدادهاى فراوانى براى جذب توریست دارد و بهمین لحاظ خوشبختانه وزارت اطلاعات و جهانگردى در آنجا اقدام به ساختمان مجتمع عظیمى براى پذیرایى و جلب توریست نموده است که انشاء‌الله در سال 2537 شاهنشاهى بهره‌بردارى از آن آغاز خواهد شد با عرض این مقدمه و براى این که بهره‌ورى از این تأسیسات به موقع بازدهى کامل را داشته باشد از وزارت راه و ترابرى تمنا دارم ضمن تهیه برنامه زمان‌بندى طرح ساختمان راه‌هاى آسفالته یاسوج را به مراکز استا‌ن‌هاى خوزستان اصفهان بوشهر تهیه و ترتیبى اتخاذ فرمایند که همزمان با استفاده از مجتمع مذبور نسبت به احداث راه‌هاى مشروحه زیر.

1 - آسفالت راه یاسوج ارکان شیراز که کار زیرسازى آن قبلاً به اتمام رسیده.

2 - تعریض و آسفالت راه یاسوج به ممسنى بوشهر.

3 - تعریض و آسفالت راه یاسوج خوزستان.

4 - احداث راه یاسوج شهرضا اصفهان.

تصمیم قاطع اتخاذ و این نقیصه را که اطمینان دارم در اعتلاى اوضاع اقتصادى فرهنگى و کشاورزى منطقه فوق‌العاده مؤثر می‌باشد مرتفع نمایند.

2 - یاسوج با موقعیت جغرافیایى مناسبى که دارد فاقد فرودگاه بود و با این که بین استا‌ن‌هاى خوزستان فارس اصفهان واقع شده تاکنون زیر پوشش سرویس‌هاى مسافربرى شرکت‌هاى هوایى قرار نگرفته به همین لحاظ تقاضا دارد مقرر گردد نسبت به احداث فرودگاه در محل و ایجاد سرویس هوایى اقدام مؤثر معمول نمایند.

3 - شهرستان یاسوج و بویراحمد با داشتن جمعیتى بالغ بر یکصد هزار نفر فقط یک باب بیمارستان 25 تختخوابى دارد که به هیچ‌وجه براى درمان مردم آنجا جوابگو نمی‌باشد براى رفع این نارسایى پیشنهاد می‌نماید وزارت بهدارى و بهزیستى نسبت به ساختمان بیمارستان سیصد تختخوابى در مرکز استان اقدام نمایند.

4 - منطقه بویراحمد براى تأسیس کارخانه سیمان استعداد کافى دارد به این لحاظ و براى به کار گرفتن عده‌اى از مردم منطقه که در سال بیکارى پنهان دارند تمنى دارد وزارت مسئول در این مورد مطالعات لازم را نموده در جهت ایجاد کارخانه سیمان در یاسوج یا بخش‌هاى تابع آن اقدام مقتضى نمایند.

5 - تأسیس مدرسه عالى کشاورزى دامپرورى دیگر خواسته اهالى آن سامان است.

6 - تاکنون سازمان رادیو تلویزیون ایران در یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد مرکز به بخش برنامه‌هاى تلوزیون ننموده است به همین لحاظ از سازمان مزبور تقاضا دارم در این مورد اقدام نمایند.

7 - اهالى بلوک بیضا فارس به انگیزه این که هم‌اکنون ناچارند براى مراجعه به بخشدارى حومه اردکان که در اردکان مستقر می‌باشد از طریق شیراز به اردکان طى‌طریق می‌نمایند تقاضا دارند وزارت راه و ترابرى نسبت به احداث راه آسفالته‌اى که ارتباز بین بلوک مزبور را به مرکز شهرستان سپیدان (اردکان) تأمین نماید اقدام نمایند و از جناب وزیر کشور تقاضا دارد نسبت به تأسیس بخشدارى در مرکز بلوک بیضا (سپیدان) اقدام مقتضى به عمل آورند ( احسنت ).
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
درود بر علی بازی و سایتش. واقعا زیرخاکی پیدا کردی و مهم تر از ان اینکه نماینده وقت در 50سال پیش چه گفته و حالا بعد از اون همه سال ما شاهد تیلیغات گسترده ی فراون برایبیمارستان و فرودگاه نیمه فعال و متروکه یاسوج هستیم . باشد تا دولت مردان ما بگوش و بهوش باشند و خصوصن نمایندگان پر ادعای ما ...
نام:
ایمیل:
* نظر: