به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد از فوت زن و شوهر به علت سقوط در چاله برف در گردنه بیژن در سی سخت خبر داد.

به گزارش خبردنا، نوراله قنبری با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه بعد از ظهر امروز شنبه ۲۲ تیرماه ۹۸ به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ یاسوج گزارش شد افزود: متاسفانه هر دو نفر (زن و شوهر)به علت سقوط در چاله برف و سرمای شدید و هیپوترمی جانشان را از دست دادند.

مسئول روابط عمومی اورژانس استان با بیان اینکه به محض اعلام این خبر به مرکز ارتباطات یاسوج بلافاصله دو امبولانس از شهرستان سی سخت و جاده ای دشت بازار به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: هر دو در مسیر راه گردنه بیژن به آمبولانس های اورژانس تحویل داده شد.
قنبری با اشاره به اینکه جاهایی از گردنه بیژن به علت پوشیده از برف تا سه متر است، افزود: هر دو به علت سرمای شدید در چاله برف و ریزش برف برروی انها دچار ایست قلبی شده بودند .
مسئول روابط عمومی اورژانس افزود: اطلاعات کسب شده حاکی از این است که بیشتر از نیم ساعت طول کشیده این زن و شوهر در زیر برف توسط محیط بانان زیست بیرون کشیده شوند و زمان تحویل به آمبولانس توسط تکنسین‌های اورژانس احیای قلبی شدند ولی متاسفانه به علت سردی دما بدن و افت شدید دمای بدن(۲۷ ) قبل از تحویل دادن به تکنسین ها ی اورژانس جان خود را از دست داده بودند
وی با بیان اینکه هردو به درمانگاه سی سخت انتقال داده شدند افزود: بنابر اطلاعات کسب شده فوتی ها یک روحانی به نام حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم هاشم پور با همسرشان بوده که جهت تفریح به آنجا رفته بودند که در زمان حادثه توسط چند نفر از محیط بانان زیست دنا از چاله برف بیرون کشیده در مسیر تحویل اورژانس داده اند

همچنین طبق گزارش افراد حاضر در محل به علت اینکه حادثه در مکانی اتفاق افتاد که در منطقه پادنا از توابع شهرستان سمیرم واقع است با اینکه با اورژانس آن منطقه تماس حاصل شد هیچگونه همکاری برای نجات حادثه دیدگان از طرف اورژان سمیرم صورت نگرفته است و به همین خاطر عملیات نجات به تاخیر افتاده که باعث مرگ مصدومان گرفتار زیر برف شده است.

گفتنی مرحوم حجت الاسلام هاشم پور از روحانیون مطرح شهرستان دنا و دهستان کریک و سوابق زیادی در سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته و همچنین در مقطع دکتری در حال تحصیل بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: