به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
بخش زیادی از آتش سوزی‌های امسال در مناطق سخت گذر رخ داد که وزش شدید باد و علفزارهای انبوه کار مهار آتش را بسیار سخت کرده بود.
خبردنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۱۸۰ هکتار از جنگل و مراتع این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون در آتش سوخته است.

به گزارش"خبردنا"، فرهام جلیلی اظهار داشت: این آتش سوزی‌ها در منطقه‌های مختلف گچساران از جمله مارین، چاه مورد، گناوه، آبگرمو، کوه وزک، خنگ بنارو ریگو نارک، دیل و خامی با مشارکت نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، ستاد بحران، مردم و بسیج مهار شده است.

وی عنوان کرد: آخرین آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان اواخر هفته گذشته در مناطق دیل و مارین پس از سه روز تلاش خاموش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: در این آتش سوزی ۳۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع نزدیک به روستاهای دیل و مارین طعمه حریق شد.

جلیلی تصریح کرد: بخش زیادی از آتش سوزی‌های امسال در مناطق سخت گذر رخ داد که وزش شدید باد و علفزارهای انبوه کار مهار آتش را بسیار سخت کرده بود.

وی اضافه کرد: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در گچساران به دلایل انسانی و عوامل طبیعی مانند صاعقه رخ داده است.

جلیلی اظهار داشت: میزان خسارت ریالی از آتش سوزی‌های امسال از سوی کارشناسان در حال انجام است اما به دلیل اینکه این کار نیازمند شمارش تعداد گونه‌های مختلف گیاهی و درختان است نیاز به زمان دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به اینکه گچساران با ۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع تنها سه قرقبان و سه خودرو برای صیانت از عرصه‌های ملی دارد از شهروندان خواست یاریگر منابع طبیعی در نگهداری از این گنجینه‌های خدادادی باشند.

جلیلی توضیح داد: خودداری از عوامل خطرساز در جنگل و مراتع مانند پرتاب کردن ته سیگار یا بطری‌های آب‌معدنی و اطمینان از خاموش بودن آتش هنگام ترک مناطق گردشگری از جمله عواملی است که می‌تواند به کاهش خسارت‌های آتش سوزی در جنگل و مراتع کمک کند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: