به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۲۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
باید در طول سال به تدریج ارز ۴۲ هزار ریالی از روی برخی از کالاها خارج شود به طوری که بدنه دولت و هم بدنه کارشناسی این مساله را قبول دارند و بیشترین نگرانی هم اکنون در خصوص دارو است.
خبردنا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست های بانک مرکزی در هماهنگی با دولت، مجلس و مردم موجب تثبیت نرخ ارز در کشور شده گفت: بازار ارز از دلالی خارج شده است و مردم در این زمینه نگران نباشند.

به گزارش"خبردنا"، غلام رضا تاج‌گردون افزود: راه اندازی بازار متشکل ارزی و سیاست‌های بانک مرکزی موجب خروج بازار ارز از تلاطم‌های گذشته شده است.

وی بیان کرد: راه اندازی بازار متشکل ارزی شفافیت معاملات ارز، بروز رسانی و کارآمد شدن اطلاعات بانک مرکزی و مدیریت ارزی کشور را به دنبال دارد.

تاج‌گردون با بیان اینکه بازار، ثبات ارزی پیدا کرده است اظهار داشت: تجربه چند ماه گذشته نشان داد که اگر در این زمینه اتفاق خاصی رخ دهد دولت می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به توان خارجی کشور در کنترل بازار ارز اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی و دولت برای ثبات بازار ارز گام‌های بسیار خوبی برداشته و لازم است بازار باز و بازار متشکل با هم عمل کنند.

تاجگردون با بیان اینکه کوپن دیجیتالی موجب خواهد شد مابه‌التفاوت ریالی ارز به سفره مردم برسد گفت: دولت امسال ۱۴ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای از منابع حاصل از فروش نفت خام برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تورم سال گذشته نشان داد ارز اختصاص داده شده در این زمینه به دست مردم نرسیده است گفت: در سال ۹۷ دولت توانست تورم را کنترل کند که متأسفانه ارز موجب ایجاد رانت شد و مردم از آن استفاده نکردند و تمام کالاها با نرخ تورم بالای ۵۰ درصد مواجه شد.

تاجگردون عنوان کرد: در قانون بودجه امسال اعتباری پیش بینی شده که سهمیه مصرفی افراد مشخص شده تا بتوانند از این ارز کالاهای مصرفی استفاده کنند.

وی گفت: باید در طول سال به تدریج ارز ۴۲ هزار ریالی از روی برخی از کالاها خارج شود به طوری که بدنه دولت و هم بدنه کارشناسی این مساله را قبول دارند و بیشترین نگرانی هم اکنون در خصوص دارو است.

تاجگردون در خصوص وضعیت عمومی اقتصاد کشور گفت: نفت در اقتصاد کشور بسیار تأثیرگذار است و تا زمانی که اثر اقتصاد نفتی بر جامعه کم رنگ نشود همچنان شاهد کاهش شاخص منفی اقتصادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد درآمد کشور در بودجه ۹۸ از مالیات است گفت: دولت در بودجه سال ۹۸، بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده که در صورت تحقق گام‌های خروج بودجه از اقتصاد نفتی با سرعت بیشتری برداشته خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: