به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۲۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
طی یکی دو سال اخیر آنچه قرار بود از لحاظ معیشتی و رفاهی به محیط بانان کمک شود محقق شد و تنها مشکلی که در استان داریم کمبود نیروی محیط بان است.
خبردنا: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط زیست این استان برای حفاظت مناسب و استاندارد مناطق تحت مدیریت به 237 محیط بان نیاز دارد.

به گزارش"خبردنا"، عنایت آرامشیان ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و روز محیط بان افزود : این استان با داشتن 312 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و با توجه به توپوگرافی کوهستانی و صعب العبور آن، با کمبود محیط بان مواجه است.

وی اظهارکرد: محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع ۷۵ محیط بان در مناطق تحت مدیریت خود دارد در حالی که باید برای حفاظت مناسب و استاندارد 237 محیط بان داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 13 منطقه پارک ملی، حفاظت شده و مناطق شکار ممنوع تحت مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد است.

آرامشیان با بیان اینکه این استان با کمبود جدی نیروی محیط بان مواجه است، تصریح کرد: به طوری که به ازای هر چهار هزار هکتار منطقه حفاظت شده را یک محیط بان این استان حفاظت می کند که محیط بانان بیش از حد توان کار می کنند در حالی که استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هکتار باید یک محیط بان داشته باشد .

وی ادامه داد: این محیط بانان با وجود مشکلاتی مانند گستردگی وظایف، کمبود تجهیزات، کوهستانی بودن استان، آتش سوزی جنگها و مراتع مناطق تحت مدیریت و پراکندگی مناطق با تمام توان از طبیعت و حیات وحش پاسداری می‌کنند .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی یکی دو سال اخیر آنچه قرار بود از لحاظ معیشتی و رفاهی به محیط بانان کمک شود محقق شد و تنها مشکلی که در استان داریم کمبود نیروی محیط بان است.

آرامشیان اضافه کرد: با وجود کمبود نیروی محیط بان، منطقه خاییز در حوزه بهبهان و همچنین ضلع شمالی منطقه حفاظت شده دنا و پارک ملی آنکه جزو حوزه سمیرم (استان اصفهان) محسوب می‌شوند تحت حفاظت محیط بانان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند .

روز یکشنبه، 23 تیر ماه مصادف با 11 ذی القعده روز ولادت ضامن آهو امام رضا(ع) بعنوان روز ملی محیط بان نامگذاری شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: