به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۳۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
رابطان اصلاحات در استان ها مشخص شدند:
اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جلسات هفتگی خود رابطان استانی را انتخاب می‌کنند که این رابطان در انتخابات گزارش مستقیم را به پایتخت می‌دهند.

به گزارش خبردنا، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جلسات هفتگی و یا دو هفته یکبار خود، رابطین استانی را مشخص می‌کنند که این رابطین در ایام انتخابات گزارش مستقیم را از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وضعیت استان به دفتر مرکزی ارائه می‌دهند.

رابطین استانی در شناخت ظرفیت‌ها و هماهنگی بین استان تهران نقش مهمی را برعهده دارد. 

در لیست ارائه شده رابطاین استانی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، نامی از فعالان جریان سیاسی " اعتدال " دولت کنونی دکتر روحانی به چشم نمی خورد.

اسامی رابطین برخی استان شورای عالی اصلاح‌طلبان به شرح زیر است.

فارس: سید عبدالواحد موسوی لاری

البرز: شهیندخت مولاوردی

اردبیل: احد قضایی

کهگیلویه و بویر احمد: علی صوفی

آذربایجان غربی و شرقی: صادق بناب

خوزستان: محمدعلی افشانی

اصفهان: مرتضی مبلغ

خراسان رضوی: حسن رسولی

خراسان شمالی: اسماعیل گرامی‌مقدم

سمنان: محمد سالاری

یزد: کلانتری

علی صوفی " استاندار گیلان در دولت اول و وزیر تعاون در دولت دوم سید محمد خاتمی ( 80 تا 84 ) بوده‌ است.

وی از ۱۳۶۴/۱۲/۲۱ تا ۱۳۶۸/۷/۱۸ در دولت دوم مهندس میرحسین موسوی استاندار بوشهر و از ۱۳۶۸/۷/۹ تا ۱۳۷۲/۶/۲۱ در دولت اول هاشمی رفسنجانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد بود.

کهگیلویه و بویراحمدی ها همیشه از " مهندس صوفی " به نیکی یاده کرده و سقوط بالگرد وی در ارتفاعات کوه سیاه شهرستان چرام و جان سالم بدر بردن ایشان در آن سانحه را باید خاطره انگیزترین رویداد اتفاق افتاده در آن دوران دانست.

" مهندس سید محمدعلی افشانی " (زادهٔ ۱۳۳۸ - کهگیلویه) شهردار پیشین تهران،سیاستمدار اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

افشانی در دولت یازدهم، استاندار فارس و در دولت دوازدهم پیش از سمت شهردار تهران، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود.

در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

افشانی طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی، در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۴ رسماً استاندار فارس شد. به موجب این انتصاب، ۱۸ نفر از نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتخاب افشانی از سمت خود استعفا دادند.

وی بعد از استعفای محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران برنامه‌های خود را در قالب ۱۴ فصل با شعار شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر به شورای شهر تهران ارائه کرد و توانست در ۲۳ اردیبهشت ۹۷ با کسب ۱۹ رأی از رقیب خود یعنی سمیع‌الله حسینی مکارم دیگر گزینه تصدی شهرداری تهران، پیشی بگیرد و شهردار منتخب شورای شهر تهران شود.

افشانی پس از اجرایی شدن قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در ۱۳۹۷ به ناچار از شهرداری تهران کناره گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: