به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:
وی به پایین ماندن رتبه ی استان در فضای کسب و کار اشاره کرد و آن را ناشی از مغایرت بیلان کاری مدیران با شرایط موجود دانست

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، صبح امروز چهل و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس و نایب رئیس اتاق یاسوج، معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، رؤسای اتحادیه ها و تشکل ها و فعالین اقتصادی استان در سالن جلسات اتاق یاسوج برگزار شد.

در این نشست موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت:نقش آفرینی اتاق بازرگانی،  صنایع، معادن و کشاورزی بعنوان مشاور سه قوه در تصمیم گیری و تصمیم سازی استان قانون بهبود فضای کسب و کار ترکیب شورای گفت و گو گزارش عملکرد شورای گفت و گو گزارش اجمالی فضای کسب و کار
چالش های فضای کسب و کار پیشنهادات  و راهکارهای بخش خصوصی.

جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و نماینده در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شورای گفت و گو و همچنین وضعیت استان در حوزه کسب و کار ارائه کرد اظهار کرد: گزارش از وضعیت حوزه کسب و کار استان آماده کرده ایم که قرار بود در حضور استاندار ارائه شود، شرایط تولید و کسب و کار در استان مطلوب نیست و این شرایط بجای رویش تولید، ریزش در تولیدات را به همراه خواهد داشت.

وی به پایین ماندن رتبه ی استان در فضای کسب و کار اشاره کرد و آن را ناشی از مغایرت بیلان کاری مدیران با شرایط موجود دانست و گفت: این شورا درصدد شناسایی و حذف چالشهای فرا روی تولید در استان است.

کیانی پور، مسائل بیمه ایی را چالش بزرگ فرا روی اقتصاد کشور و استان دانست و افزود: باید با سازوکارهایی مانع از زیان به کارفرمایان و سازمان بیمه تامین اجتماعی شد.

رئیس اتاق یاسوج، چگونگی اخذ مجوز ها، موانع بانکی و بیمه ی تامین اجتماعی را از دلایل مهم رکود تولید در استان برشمرد.

کیانی پور افزود: آمار واقعی باید با هماهنگی بخش های مختلف باشد و یک تیم از جانب دولت و بخش خصوصی به صورت میدانی از وضعیت واحدهای تولیدی بازدید نمایند.

وی افزود: در بحث مشکلات پیش روی حوزه کسب و کار، مشکلات بانکی، نحوه بگیر و ببند ها و نحوه رفتار آنها با فعالین اقتصادی که علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب، دولت و قوه قضائیه صورت می گیرد، باید از طریق نهادهای مختلف پیگیری و بررسی شود.

در ادامه این نشست، امین منوچهری کارشناس اقتصادی و مشاور اقتصادی اتاق یاسوج رسید، در خصوص وضعیت حوزه کسب و کار و تولید استان گزارشی ارائه دهد.

منوچهری به بررسی‌های انجام شده و پایش برخی از واحدهای تولیدی در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: در کل استان ۲۱ واحد شهرک‌های صنعتی داریم.

وی گفت: واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها و خارج از شهرک‌ ۶۴۳ واحد است که در شهرک‌های صنعتی ۱ و ۲ و ۳ یاسوج و در شهرک چهاربیشه گچساران و بردیان چرام تعداد ۱۹۳ واحد را مورد پایش قرار دادیم.

منوچهری افزود: طبق پایش در این چند شهرک تعداد ۶۱ واحد فعال و ۲۴ واحد نیمه فعال و ۱۰۸ واحد غیر فعال بودند.

وی گفت: همچنین تعدادی واحد تولیدی در خارج از شهرک‌ها مورد پایش قرار گرفتند که از مجموع ۸۶ واحد تعداد ۵۴ واحد فعال و ۱۵ واحد نیمه فعال و ۱۷ واحد راکد بودند.

مشاور اقتصادی اتاق یاسوج به وضعیت واحدهای معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره کرد و گفت: کل واحدهای معدنی دارای پروانه بهره‌برداری ۱۰۹ معدن است که ۵۵ واحد آن فعال و ۲۳ واحد غیر فعال و بقیه هم اصلا وجود خارجی ندارند.

در ادامه اعضای حاضر در این نشست در خصوص بهبود شرایط فضای کسب و کار استان در حوزه های مختلف کشاورزی، معدن، تجارت، گردشگری و… به بحث و تبادل نظر پرداختند.

معاون اقتصادی استاندار نیز در این نشست گفت:  واحد های صنعتی در بخش های مختلف دارای پایه و اساس است و این موضوع که از ۷۰۰ واحد به ۳۰۰ واحد کاهش پیدا کند کمی عجیب است، از طرفی تعداد۱۲۰ واحد معدنی که توجیه ندارد چه باید کرد، در بحث آمار ها در شهرک ها شفافیت وجود ندارد.

گوهرگانی بیان کرد: متولیان معدن باید شناسنامه داشته یا پروانه بهره برداری داشته باشند و در دستورکاری که چند واحد و چه میزان فعالیت و چه میزان تولیدی دارند، ارائه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: