به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۴۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
حسن نوروزی گفت: از این میزان اعتبارات، مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان در بخش استانی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی، مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان ردیف ملی- استانی و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر آن از ردیف متوازن است.
خبردنا: فرماندار کهگیلویه اعتبارت این شهرستان را ۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.


 به گزارش خبردنا، هدشت، جعفر نیکبخت عصر دیروز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: اعتبارات این شهرستان در سال ۹۸ بیش از ۶۶ میلیارد تومان بوده که این میزان نسبت به سال گذشته ۸ میلیارد تومان افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: در مورد کمیته برنامه ریزی و کارهای عمرانی در شهرستان‌ها همواره هدف دولت این بوده که با مطالعه و شناسایی درست اولویت بندی‌ها مشخص شوند تا بتواند خدمات شایسته ای به منطقه و شهرستان ارائه بدهند.

نیکبخت بیان کرد: اعتبارات امسال شهرستان کهگیلویه براساس نیازهای ضروری شهرستان تقسیم‌بندی شده و این نیازها در بخش‌های کشاورزی، فرهنگی، ورزشی، عشایری، بنیاد مسکن و نیز راه‌های ارتباطی شهرستان و ورودی‌های شهر دهدشت در اولویت بوده و توجه به آنها بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: درخصوص تخصیص اعتبارات شهرستانی در سالهای اخیر مشکلاتی بوجود آمد و مدیران بدون از هماهنگی و تعیین اعتبارات لازم تغییراتی در حوزه کاری خود انجام دادند که در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شدند و هیچگونه منبعی برای این اعتبارات نداریم.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: متأسفانه برخی از مدیران شهرستان از میزان جذب و تخصیص اعتبارات حوزه کاری خود اطلاعی نداشتند و در این بین ناخواسته مشکلاتی بوجود آمده است که امیدواریم امسال مانند گذشته نباشد و مدیران با اطلاعات کافی و گزارش پیشرفت پروژه‌ها ما را یاری کنند.

وی گفت: امسال به پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبارات بیشتری تخصیص داده  می‌شود و این جز اولویت‌های تقسیم اعتبارات است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌های شهرستان فرسایشی شده که باتوجه به تخصیص اعتبارات جدید، این پروژه‌ها جان دوباره‌ای می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: کل اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان است.

حسن نوروزی گفت: از این میزان اعتبارات، مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان در بخش استانی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی، مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان ردیف ملی- استانی و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر آن از ردیف متوازن است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات شهرستان کهگیلویه از میزان اعتبارات استانی تصریح کرد: از میزان ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی، سهم شهرستان کهگیلویه ۶۶ میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان است که این مبلغ از ردیف‌های استانی، نفت و متوازن تخصیص داده شده و در همین کمیته برنامه‌ریزی توزیع می شوند.

نوروزی عنوان کرد: در توزیع اعتبارات سال جاری تلاش شده که توزیع بودجه به‌صورت کارشناسی شده باشد و مانند سال گذشته اعتبارات ریز نشوند تا پروژه‌های مهم و حیاتی بهتر دیده شوند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های با پیشرفت بالا، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز پروژه‌های اشتغالزا سند توسعه هر شهرستان را در پی دارد و از موارد تأثیرگذار بر سهم هر شهرستان در توزیع بودجه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: