به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
داودی‌مهر:
وی تصریح کرد: اتمام ساخت بدنه و آغاز فرایند آبگیری و ذخیره سازی سیلاب‌های آتی به صورت ویژه به عنوان یک اولویت در دستور کار است.
خبردنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری کامل از سد چمشیر ۱۴ هزار نفر در دو بخش کشاورزی و صنعت صاحب شغل می‌شوند.

به گزارش "خبردنا"، علی داودی‌مهر در نشست بررسی شرایط همکاری آب نیرو در طرح های سد چم شیر و تعیین تکلیف محل آبگیر در بدنه سد، اظهار داشت: با بهره برداری کامل از سد چمشیر شاهد ایجاد اشتغال برای 4 هزار نفر در بخش کشاورزی و در حوزه صنعت به فراخور صنایع احداثی برای 10 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با تشریح دستاوردهای نشست بررسی شرایط همکاری آب نیرو در پروژه‌های سد چم شیر و سد آبریز با حضور مسئولان و متولیان امر در وزارت نیرو عنوان کرد: به صورت دقیق و کارشناسی شرایط و روند اجرایی هر دو طرح بررسی و در زمینه تکمیل پروژه‌ها و رفع نواقص و مشکلات تدابیر لازم اندیشیده شد.

داودی‌مهر خاطرنشان کرد: مطالعات سد آبریز با حجم تنظیمی بیش از 200 میلیون متر مکعب در سال با هدف تامین آب حدود 20 هزار هکتار از اراضی پایین دست بویژه دشت دهدشت و  اشتغال زایی مستقیم و تامین کسری آب شرب و صنعت مناطق پایین به اتمام رسیده و در امسال مناقصه بخش‌های از جاده و تونل دسترس به محور و محل تجهیز کارگاه برگزار و عملیات اجرای این بخش آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد چم شیر رو به پایان است، تصریح کرد: اتمام ساخت بدنه و آغاز فرایند آبگیری و ذخیره سازی سیلاب‌های آتی به صورت ویژه به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

داودی‌مهر میزان سهم آب تخصیصی به دو شهرستان گچساران و باشت از سد چم شیر را برای صنعت و کشاورزی را 125 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: با برداشت این میزان آب شاهد آبیاری 8 هزار هکتار از اراضی دیم و تامین آب پایدار صنایع بزرگی از جمله نفت در این دو شهرستان هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: