به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
مکانیسم انتخاب خود شورای حکمیت استان و شهرستان که بدل از عموم مردم و بطور خاص یک جریان سیاسی عرض اندام کرده چگونه بوده است و چه میزان از بدنه جریان از مبانی آن مطلع و رضایت داشته اند؟
خبردنا: صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه محلی عصر انتظار نسبت به انتخاب " کریم فرخیانی " بعنوان کاندیدای انتخاباتی تعدادی از اصولگرایان بویراحمد و دنا در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در واکنش تندی نشان داد.

” زریر حجتی ” در متن ارسالی به "خبردنا"، معرفی آقای فرخیانی را نادرست و آن را مهندسی شده چند نفر دانست نه شورای مرکزی اصولگرایان بویراحمد و دنا.

یادداشت این فعال رسانه ای اصولگرا با عنوان ” شورای حکمیت استان به چه می اندیشند؟!آن چند نفر؟!” اینگونه منتشر شده است؛

نهایی شدن کاندیدای اصولگرایان بویراحمد و دنا چنان مهندسی شده پایان یافت که نه تنها هنوز بدنه باورمند به این جریان سیاسی ریشه دار در انقلاب در شوک حاصل از آن مبهوت مانده است بلکه قاطبه مردم این خطه در قلمرو بویراحمد و دنا با هر گرایش و سلیقه سیاسی، انگشت حیرت به دهان گرفته اند.

هر چند در سالهای طولانی عرصه سیاست ورزی، کاندید مورد اجماع شورای خود خوانده حکمیت را غالب هواداران این جریان ندیده و نمی شناسند ولی به یقین به جایگاه حقیقی و حقوقی آن حرمت می نهیم اما این نوع نگاه هرگز به مفهوم بی تفاوتی از پشت پرده دست های مرموز و خیانت پیشه و در نقاب اصولگرایی نبوده که کینه توزانه،با انگیزه هویت زدایی از بویراحمد و دنا گام می نهند.

نگارنده این سطور ضمن حرمت به جایگاه حقوقی و حقیقی کاندید مورد اجماعِ معدود افراد دارای انگیزه خاص، بحول و قوه الهی در اولین فرصت به افشای نیات عاملین سیاست های خیانت آلود و دست های مرموز و مخلمی پشت این موضوع ورود می کند، چرا که سرنوشت بویراحمد و دنا را با همان انگیزه خاص معرف شخصیت درونی خود به مخاطره انداخته اند…!؟

با طرح چند سئوال در این بخش مقدماتی لازم است شورای حکمیت خودخوانده اولاً پاسخ دهند که ملاک و معیارهای انتخاب کاندید معرفی شده چگونه بوده و خرد جمعی چه جایگاهی در اندیشه آنها است؟

ثانیاً؛ مکانیسم انتخاب خود شورای حکمیت استان و شهرستان که بدل از عموم مردم و بطور خاص یک جریان سیاسی عرض اندام کرده چگونه بوده است و چه میزان از بدنه جریان از مبانی آن مطلع و رضایت داشته اند؟

-ثالثاً؛ چرا و با چه سیاستی شورای شهرستان پس از ساز و کار معین پس از چند ماه تلاش و تصمیم گیری در راستای ائتلاف یا انتخاب کاندید جدید حذف شده و فقط ایده چند نفر خاص از شورای استان در اتاق های غیر شیشه ای بدون اعتنا به رای عموم اعضای شهرستان لحاظ گردیده است؟

رابعاً؛ با مکانیسم تعریف شده در قامت بی شکل و شمایل شورای حکمیت استان مبنی بر سیاستگذاری و راهبرد انگاری، آیا با سلب حق انتخاب از شورای شهرستان بویراحمد و دنا، نقض غرض نگردیده است؟

خامساً؛ آن گونه که جامعه از فحوای سخنرانی دکتر هدایت خواه استنباط کرده است، شورای استان حاج سید مسعود حسینی را به عنوان یکی از چهار نفر اصلی انتخاب کرده ولی به نقل از اعضای همین شورای استان و شهرستان، نامبرده در هیچکدام از جلسات حاضر نبوده و از وی نیز دعوتی به عمل نیامده است!! با این اوصاف و با عنایت به ابعاد شخصیتی وی و خصوصیات روحی و اخلاقی در پرهیز از تشتت و تفرق و اختلافات قبیله ای و طایفه ای، آیا عدم حضور، نشانگر نارضایتی از بی اعتنایی به خرد جمعی و نیز بی اعتنایی به شورای شهرستان و عدول شورای استان از ریل کار تلقی نمی شود؟ فرض مثال به طرح موضوع با ایشان، آیا گزینه مشورت، بررسی و ارزیابی و شرط اساسی امتناع از آنچه که اختلاف انگیز در قلمرو بویراحمد و دنا شمرده می شود، لحاظ و مد نظر واقع گردیده است؟

سادساً؛ آیا عملکرد سه نفر مانده از چهار نفر اصلی انتخاب شده آن هم از شورای استان بر خلاف مبانی تعریف شده و نیز عدم بررسی ابعاد شخصیتی کاندید مورد اجماع از منظر عمومی به ایجاد شبهه در مقاصد سیاسی چند نفر خاص با زیست بوم متفاوت و سابقه سیاسی و اجرایی جهت هویت زدایی از بویراحمد و دنا منتهی نمی شود…؟

نام:
ایمیل:
* نظر: