به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۵۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
سیاست‌مدار اصلاح طلب،دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی.
خبردنا:‌اصلاح طلبان حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به رهبری " مهندس سیدباقر موسوی جهان آباد " نماینده محبوب این طیف در مجالس پنجم و ششم شورای اسلامی بعد از ماهها کشمکش سیاسی به این نتیجه رسیده اند که کاندیدای واحدی را برای نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روانه این حوزه انتخابیه کنند.

به گزارش های دریافتی خبردنا، اولین گزینه مورد بحث و بررسی این جریان سیاسی که به تائید " سیدباقر " هم رسیده، " اردوان ایزدپناه " برادر شهید نام آشنا، " کرامت الله ایزدپناه " است.

اگرچه هنوز نشست ها درحال انجام برای نهایی شدن کاندیدای واحد اردوگاه اصلاحات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای انتخابات یازدهم خانه ملت ادامه دارد اما نفر دوم این جریان برای کاندیداتوری در این حوزه انتخابیه، نماینده کنونی مردم تهران، ری و شمیرانات که عنوان نائب رئیسی مجلس دهم شورای اسلامی را هم با خود یدک می کشد است.

"  دکتر محمدعلی وکیلی" فرزند ظفر، متولد 1344 روستای نقاره خانه شهرستان بویراحمد، دارای سه فرزند به نامهای هادی، مهدی و راضیه، روزنامه نگار و صاحب امتیاز و مدیرمسوول روزنامه " ابتکار".

سیاست‌مدار اصلاح طلب،دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی.

وکیلی از اعضای ائتلاف سی نفره اصلاح طلبان و حامیان دولت یازدهم از حوزهٔ انتخاباتی تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس است که سخنگوی ستاد " شیخ حسن روحانی "در دولت دوازدهم وی را نیز برعهده داشت اگرچه در برخی مواقع از عملکرد همین دولت هم انتقاد کرده است.

از وکیلی به عنوان گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی نیز یاد می‌شد.

وی با کسب یک میلیون 163 هزار و 52 رای در لیست 30 نفره اُمید توانست رتبه هیجدهم را در این لیست از آنِ خود کرده و به مجلس دهم شورای اسلامی راه یابد.

روز یازدهم خردادماه ۱۳۹۵، " محمدعلی وکیلی" با کسب ۱۲۴ رای به عنوان دبیر به عضویت هیئت رئیسه مجلس دهم درآمد و تاکنون این مسوولیت را برای خود نگه داشته است.

دکتر وکیلی به گفته خودش دارای دکترای کلام و فلسفه، دکترای علوم سیاسی و خارج فقه و اصول است.

سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، مدیریت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در دوره اصلاحات و همچنین رئیس انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی ایران، مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه‌های ابتکار، ابتکار جنوب و ابتکار کیش و سردبیر روزنامه صدای عدالت را می توان از مهمترین سوابق اجرایی دومین کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای مجلس یازدهم شورای اسلامی دانست.

وکیلی علاقه فراوانی برای برگزاری مناظره های سیاسی خاصه با فعالان سیاسی اصولگرا دارد و معمولا در این مناظره ها مشارکتی فعال دارد که در استان کهگیلویه و بویراحمد می توان به مناظره وی با " ستار هدایتخواه " مُخبر کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی و نماینده آن روزهای حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در روز 19 آذر 1392 در دانشگاه دولتی یاسوج اشاره کرد.

وکیلی در آن مناظره جنجالی خطاب به هدایتخواه گفت: تهمت‌ها و سخنان نامهربانانه‌ای را به آقای خاتمی، این مرد نجیب، روا داشتید که در هیچ دادگاهی اثبات نشده است. شما آقای احمدی‌نژاد را چنان هندوانه زیر بغلش گذاشتید که در سازمان ملل هاله نور باورش شد. نزدیکان احمدی‌نژاد یعنی همان دوستان آقای هدایت‌خواه روزگاری به احمدی‌نژاد اوصافی را لقب می‌دادند که فقط زیبنده معصومان بود. اجازه نداریم با فهم خود عده‌ای را حق و عده دیگر را باطل بدانیم.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه "در دوم خرداد ۷۶ از طرفداران خاتمی بودم"، اظهارداشت: عقیده من این است که در مخیله خاتمی نبوده که از رهبری عبور کند و امروز هم با چنگ و دندان خود را به ریسمان جمهوری اسلامی گرفته و آقایان هرچه به او لکه " جورج سوروس" می‌چسبانند، او همچنان به قانون، نظام و انقلاب پایبند است.

بهرحال، وکیلی هم اکنون امیدواری فراوانی برای پیروزی در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا دارد و گفته می شود یکی از چهار گزینه نهایی مورد بررسی جریان اصلاح طلبان برای کاندیداتوری در این حوزه انتخابیه است.

" محمدعلی وکیلی " دارای تجارب فراوانی در حوزه های ملی بوده و بدلیل وجود این امتیاز می توان از وی بعنوان چهره ای " رای آور " در اردوگاه اصلاحات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نام بُرد.

آنچه که این روزها در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا شنیده می شود وجود برخی انتصابات استانی و غیراستانی است که گاها " ردپای " " وکیلی " در آنها دیده می شود.

وکیلی توان بالایی برای نطق های آتشین سیاسی داشته و البته نویسنده اثر مشهوری به نام " دلهره های 88 روی کاغذ کاهی " است.

این کتاب با هدف ارائه تصویری کلی و تحلیلی از وضعیت حاکم بر شرایط سیاسی سال 1388، اتفاقات دوران انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و وقایع پس از آن تدوین شده است. این اثر، مشتمل بر مقالات نگارنده به عنوان مدیر مسئول روزنامة «ابتکار» و تحلیل وقایع بدون هیچ گونه جانبداری حزبی و جناحی است. 

وکیلی در این مقالات با بیان پیش فرض‌های خویش از اوضاع سیاسی حاکم بر زمان مورد بحث، تحلیل‌ها و برداشت‌هایش را در 12 فصل و به صورت دسته بندی ماهانه و طبق تاریخ انتشار آن‌ها در روزنامه در اختیار مخاطب قرار داده و به این وسیله، تصویری روشن از شرایط سیاسی سال 1388 ارائه کرده است.

"اندیشه های ۹۷” نام دهمین اثر دکتر وکیلی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است که عمدتا شامل مقالات، یادداشت ها و سرمقاله های او است.

باید منتظر ماند که آیا " سیدباقر موسوی جهان آباد " و جریان اصلاحات، این بار " محمدعلی وکیلی " را روانه سرزمین مادری اش خواهند کرد تا بتواند پرچم برزمین افتاده اصلاحات را در این دیار برافرازد؟ 


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
درود.
وکیلی نمیتواند پاسخگوی جریان اصلاحطلبی در بویراحمد باشد انچنانکه در این دوره میتوانست خدماتی ارزشمند بمردم خطه محروم کهگیلویه و بویراحمد نماید ولی متاسفانه اقدام ملموس و درخوری نکرد بعید بنظر میرسد اقبالی متوجه ایشون گردد ...
درود براصحاب رسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
درود بر شما خداوکیلی اگروکیلی نبود هیچکدام ازانتصابات در مرکز صورت نمی گرفت فقط بی معرفتی کسانیست که خرشان از پل گذشت ولی باورشان شده خودشان خیلی مهم بودند غافل از اینکه این وکیلی بود آنها را به دولت معرفی کرد یعنی آدمهای آزاده وباشرف نیستند که شهادت بدهند واقعا تاسف برای مهره های سوخته ای که توسط ایشون احیا شدند ولی امروز دهنشون بسته وبرای خود کبکبه راه انداختند زهی خیال باطل والله قسم اگر این دور ایشون درتهران قبول نشوند صدها اتوبوس بایستی اسباب واثاثیه مهاجرین به مرکز را برگردونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
بهترین گزینه برای اصلاحات بویراحمد، حاج اردوان ایزدپناه است به چند دلیل 1-خانواده ایشان از انقلابیون و اصلاحاتی اصیل هستند که تا به حال بر همین اندیشه پایدار مانده اند 2- پیشینه و تاریخ بویراجمد با خانواده ایزدپناه گره خورده است 3- اصالت ، مردمی بودن، ساده زیستی ، صداقت و توان مدیریتی از شاخص هایی است که بنا به دلایل گفته شده ایشان را از بقیه گزینه ها برتر نشان میدهد
بوير احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
جناب آقاي وكيلي چهره ملي هستند و بسيار قابل احترام، اما متاسفانه من به عنوان شهروند تهران و نه يك ياسوجي بارها ديدم كه همشهريان به ايشان رجوع كردند بابت خواسته هاي كوچك كه متاسفانه با واكنش صريح ايشان مبني بر اينكه من نماينده مردم تهران هستم و نه استان كه به من مراجعه ميكنيد روبرو شدند و البته ايشان درست ميگفتند ولي خواسته هاي ما به عنوان شهروند تهران بود جناب آقاي وكيلي و نه يك هم استاني كه البته كه هم استاني بودن شما هم دليل بر مراجعه ما بود كه شايد مورد حمايت شما قرار گيريم كه متاسفانه اينگونه نبود و فقط عده اي خواص مورد حمايت شما بودند و هستند، اما انشاالله اگر در استان حضور يافتيد اين طرز برخورد ديگر ديده نشود.
محمد حكيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
سلام دكتر وكيلي به نظرم شما در تهران ثبتنام كنيد بهتره مگه اينكه احساس ترس كني كه در تهران راي نياري و استان را به اصلاح طلبان ديگه بسپار اينطور هم در مجلس ميتوني اعمال نفوذ بيشتري داشته باشي اگر با نماينده اصلاح طلب استان دست به دست هم بدي.
ای وای از نمکدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
جناب آقای بویراحمدی اگه واقعا دکتروکیلی با شما همچین برخوردی کرده لطفا اسم شریف و خواستتون رو بفرما حتما سیه روی شود هرکه دراو غش باشد
حمید رضازاده
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
باسلام‌ و بسیار خوشحال کنندست نظرات و فعالیت جوانان اصلاح طلب استان و می بایست کهنه کاران پاسخ خوب و در خوری به این مطالبات بدهند.
از نظر حقیر وکیلی در میان این گزینه ها از همه یکسر وگردن بالاتر است . وکیلی لابی مجلس و اتاق وزرا را بخوبی میشناسد . نه تنها بویراحمد بزرگ و دنا بلکه استان میتواند از وجود چنین شخصی بهره مند شود . البته وکیلی ازمعدود نمایندگان لیست امید هست که در تهران هم میتواند گوشه چشمی داشته باشد.
شاید برخی از فرزندان لر زاگرس را باحمایت وکیلی هم اکنون میتوان در پستهای عالی مدیریتی پیداکرد.
بعد از وکیلی بهرامی میت اند گزینه مناسبی باشد.
باارزوی موفقیت و یک تصمیم درست. انشالله
نام:
ایمیل:
* نظر: