به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۶۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
خبردنا: چند روزی است فیلمی حالا راست یا دروغ با چه هدفی توسط چه گروهی  که ما اطلاعی نداریم ونمیتوانیم قضاوت کنیم  از استاندارقبلی در فضای مجازی دست به دست میچرخد اگر  ما مسلمانیم واعتقاد داریم این متن زیر خوانده وبه ان توجه کنیم

قرآن كریم می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» كسانی كه دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناكی برای آن‌ها در دنیا و آخرت است.

منظور از عذاب دردناک در دنیا م عكس‌العمل‌های اجتماعی و آثار شوم فردی آن‌ها باشد كه در دنیا دامنگیر مرتكبین این اعمال شود. و عذاب دردناک آخرت نیز دوری از رحمت خدا و خشم و غضب الهی و آتش دوزخ است. حضرت موسی بن جعفر- علیه السلام- می‌فرماید: «گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تكذیب كن، حتی اگر پنجاه نفر سوگند خوردند كه او كاری كرده و او بگوید نكرده‌ام از او بپذیر و از آنها نپذیر، هرگز چیزی كه مایة عیب و ننگ او است و شخصیتش را از میان می‌برد در جامعه پخش مكن كه از آن‌ها خواهی بود كه خداوند دربارة آن‌ها فرموده: «كسانی كه دوست می‌دارند زشتی‌ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناكی در دنیا واخرت دارد

آثار اشاعه فحشاء

اشاعه فحشاء دارای آثار ناگواری است كه به تعدادی از آنها اشاره می‌شود:

اولاً: آبروى مسلمانى ولو گناهكار باشد باید محفوظ بماند (مگر اینكه در نزد حاكم شرع از راه ادله شرعیه جرم او به اثبات برسد كه باز هم آن شخص بعد از اجراى حد و یا تعزیر، شخص محترمى خواهد بود) بنابراین آبروى مسلمانى ولو گناهكار را نمى توان در معرض تهدید قرار داد ولی با اشاعه فحشای کسی آبروی او در بازار لاابالی گری تباه می‌شود.

ثانیاً: وقتى كسى گناه فردی یا گروهی را براى افراد دیگر نقل مى‌كند قباحت و زشتى گناه در نظر مردم كم كم زایل مى‌شود و حفظ ظاهر جامعه از آلودگیها -كه خود سد بزرگى در برابر فساد بود- با اشاعه فحشاء و نشر گناه شكسته می‌شود و این سد شكسته شده، گناه را كوچك مى‏كند و آلودگى به آن را ساده مى‌سازد و به مساله‌اى رایج و عادى تبدیل مى‌گردد تا اینكه منجر به گناهان علنى می‌شود.

در حدیثى از پیامبر اسلام(ص) مى‏خوانیم:

«كسى كه كار زشتى را نشر دهد همانند كسى است كه آن را در آغاز انجام داده است»

ثالثاً: وقتى انسان، گناه كسى را پشت سر او باز گو كرد حسب قوانین شرعى مرتكب غیبت شده است (مگر اینكه آن گناه طورى علنى باشد كه فسق آن گناهكار واضح و روشن گردد).

رابعاً: براساس روایات دینی هر كس گناهی را در جامعه نهادینه سازد هر موقع كه كسی مرتكب آن شود وی نیز در عقوبت آن شریك خواهد بود. بنابراین او در روز قیامت هنگامی كه نامه اعمالش را به دستش دهند گناهانی را در آن می‌یابد كه خود مرتكب آنها نشده است ولی بخاطر انجام دیگران وی نیز در تبعات آنها شریك شده است.

پس انتظار داریم همه ما مسلمانیم ادعای مسلمانی داریم از نشر مجدد این کلیپهادرفضای مجازی وگروهای مختلف  خودداری کنید ودر گوشی خود حذف کنید وتمنا دارم جهت حفظ آبروی یک مسلمان بجای فرستادن کلیپ این متن نشر دهید.
 
کوچک و خادم  همه عزیزان
لطف اله موسوی شهردار باشت
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ککی کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
جناب موسوی،،بچسب به حقوق کارگران بیچاره شهرداری،،..آقا استانداربود،،،بیجا کرد پاشو فراتر نهاد...میخواست بره دنبال عشق بازی استعفا میداد،،،میرفت دنبال کار آزاد و بعد هر...میخواست میکرد،آبروی مومن خنده داره...دارن با ابروی نظام بازی میکنند جماعت اصلاح طلب
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
موافقم
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
کاملا درسته در دین مبین اسلام تجسس در امور شخصی دیگران کار ناپسندی است.وپرده پوشی از عیب دیگران سفارش شده چون خداوند خود ستار العیوب است.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
شوخی نکن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
جمع کن کاسه کوزه کثیفتان را مردم را مسخره کردین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
متاسفانه این عادت ناپسند در جامعه ما بشدت فراگیر شده بگونه ایکه همان افرادی که از تعدد وچند همسری ایمه وبزرگان دین سخن میرانند در ایام انتخابات از زن دوم یکی از کاندیداهای نامنویسی شده سوژه ای ضد اخلاقی و آبروریزی درست کرده بودند واین موضوع را بعنوان نقطه ضعف شخص مذکور علم کرده بودند ثانیا بر فرض اینکه این فیلم واقعیت داشته باشد چرا مردم از آن افراد پلید وبی شرفیکه مقدمات فیلمبرداری را فراهم کرده ودرجامعه نشر کردند چیزی نمیگویند اگر این عادت کثیف وپلید در جامعه رونق پیداکند آبرو وحیثیت همه افراد جامعه در خطر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
چه طرفداری پروپاقرصی! چه شهردارخوش تیپی!
نام:
ایمیل:
* نظر: