به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
خبردنا:  مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامهای جداگانه ای  درگذشت عالم ربانی آمیراحمد تقوی را تسلیت گفتند.

به گزارش"خبردنا" برخی از این پیام های تسلیت که در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته است به شرح زیر است.


بسمه تعالی
انالله و اناالیه رجعون
اذا مات العالم تلم فی الاسلام تلمه لایسدها شی
درگذشت سید جلیله القدر و استاد عظیم الشان حوزه های علمیه حضرت حجه الاسلام و المسلمین سید احمد تقوی رضوان الله علیه موجب تالم خاطر اینجانب گردید
ضایعه فقدان این عالم ربانی را به محضر ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری (مدظله عالی) حوزه های علمیه مردم قدر شناس و ولایت مدار استان کهکیلویه و بویراحمد و بیت مکرم و خصوصا فرزندان ایشان تسلیت می گویم و برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی را از درگاه حضرت حق مسیلت دارم 
حمیدافراشته - مدیرکل گزینش   استانداری البرز



"كل نفس ذائقه الموت ثم الينا ترجعون”

بدون تردید مرگ پایان‌ زندگی نیست و حقی است که خداوند تبارک و تعالی، بر اشرف مخلوقات، حکم فرموده اند.
بدین وسیله 
عروج ملکوتی عالم ربانی  روحانی وارسته و ساده زیست ، مجاهد انقلابی و نستوه ، مروج احکام شریعت و اسوه اخلاق و  مردمداری حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی را به عموم مردم شریف کهگیلویه بزرگ بخصوص سادات جلیل القدر رضاتوفیق ، بیت مکرم و جمع علاقمندان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از درگاه پروردگار سبحان برای آن بزرگ مرد ، علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسالت دارم.
۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸
 وحید محمدی تبار-مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد


انا لله وانا الیه راجعون

"إذا مات العالم ثُلم في الإسلام ثَلمة لا يسدّها شيء إلى يوم القیامه
   رحلت جانکاه واندوهناک عالمی بزرگ ویکی از وراث واقعی انبیاء وپدر معنوی وتکیه گاه وسنگ زیر آسیاب کهگیلویه بزرک وتنها فریادرس واقعی مستضعفین دیارمان حضرت آیت الله اسید احمدتقوی را تسلیت وتعزیت عرض می نمایم
 برای فقدان آن بزرگ مرد که داستان‌ها وکلمات قصار وحکمت آمیزش کم از کرامت نداشت ونقل محافل اهل عشق ودیانت و صفا بود، وگویی خدا تندیسی زیبا وباصفا   وسرشاراز معنویت وخلوص برای دوران ما تراشیده بود تا خلوص و عشق  افسانه وار فقط در داستان‌ها نماند ونمود عینی وعملی یابد لذا  کلمه تسلیت خیلی کم مایه وحقیرتر ازآن  است که برای واقعه فقدان ایشان که در بیان وکلمه نمیگنجد بکار رود  آنهایی که از نزدیک  این عالم واقعا ربانی رادرک کردند عبارات حقیر را خوب در می یابند 
 این ضایعه دردناک و جانکاه را به محضر بقیة الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، بیت شریف آن بزرگوار ومردم بی پناه  دیارمان وهمه ارادتمندان آن عزیز تسلیت عرض می نمایم. روحش شاد وبااولیاءالله محشور گردد.

 منصوری فرماندار اسبق کهگیلویه




انا لله وانا الیه راجعون

 اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة، لا یسدها شیء الی یوم القیامة
خبر ارتحال  عالم ربانی  حضرت ایت الله آمیراحمدتقوی مقدم باعث  تاسف وتالم فراوان  گردید.
آن شخصیت بزرگ و الهی سراسرعمرشریف وطولانی وپربرکت خود را در راه اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه وحمایت ازفقرا و محرومین سپری  کرد و با تاسیس و اداره حوزه علمیه وتربیت شاگردان برجسته  نقش زیادی درترویج دین در منطقه جنوب داشت.

 فقدان این عالم بزرگ و معنوی رابه مردم ولایت مدار استان وهمه ارادتمندان و شاگردان و فامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات  بالاخص سادات رضاتوفیقی و مخصوصا فرزندان ایشان خاصه حضرت  حجه الاسلام والمسلمین آسیدحسین تقوی و دکترسید مصطفی تقوی  تسلیت عرض نموده و برای آنها صبر و اجرالهی و برای آن  عالم ربانی علو درجه ،رحمت ومفغرت الهی خواهانم  
 خداوند روحش را با اجداد طاهرینش محشور نماید.
 
خرم روز 
رئیس دفترنظارت وبازرسی انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد



بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون 
رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق، عارف جلیل القدر و مجاهد عظیم الشأن مرحوم «حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی» را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان و بالاخص مردم شریف و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می نمایم.
بدون تردید فقدان این شخصیت ممتاز که منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه دینی استان است که امیدواریم شاگردان آن عالم ربانی راه این بزرگ را تداوم بخشند.
از خداوند متعال غفران و رحمت برای آن عالم وارسته و صبر و اجر برای همه بازماندگان و وابستگان ایشان را خواستارم.

جبار کیانی پور 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج


بسم الله الرحمن الرحیم 

انا للّە و انّا الیە راجعون 

 درگذشت عالم ربانی و بزرگوار مرحوم "حجت الاسلام والمسلمين آميراحمد تقوي" موجب تاثر و تالم اینجانب شد؛ این مرد وارسته در طول عمر با عزت و پربار خویش با نیك نامی و مردم داری منشا اثرات و خدمات فراوان بودند. 

از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم علو درجات الهی را مسئلت نموده و برای بیت شریف آن عالم بزرگوار صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم. 

گفتنی است آمیر احمد تقوی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی‌ در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزۀ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمود (ع) در کهگیلویه منشاء خدمات فراوان و مرجع و ملجا اصلی امور مردم شد.

مسعود ظفری
شهردار دوگنبدان




انا لله و اناالیه راجعون

در میان اعیاد قربان و غدیر ،یکی از منادیان توحید ابراهیمی ،مروجان فرهنگ غدیر ،ازمحبین اهل بیت علیه السلام و معلم دین و اخلاق و هادی آحاد مردم کهگیلویه و بویراحمد و خاصه منطقه کهگیلویه ،حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید میراحمدتقوی رضوان الله تعالی به دیار معبود خویش شتافت.

در وصف این روحانی وارسته و مردمی ،همین بس که هیچ منصب و سمت دولتی نداشت ،اما همواره در بین اکثر مردم استان و خصوصا مردم کهگیلویه و خوزستان جایگاهی رفیع،مقبول ،مشروع و محبوب داشتند و کلام و بیان ساده و دلنشین او ،در امورات مختلف خصوصا در امر به معروف و نهی از منکر در میان همه اقشار و صنوف نافذ و منشاءبرکات و خدمات وافری بود و شاگردان بزرگی را خصوصا در حوزه های علمیه پرورش و تقدیم جامعه اسلامی نمودند .

بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ،این مصیبت بزرگ و فقدان عالمی مجاهد و وارسته و مردمی را به جامعه روحانیت ،حوزه های علمیه،مردم استان ،دوستداران و خاصه خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده و امیداست خیل شاگردان آن عالم سفرکرده اجازه ندهند، خلاء وجود ایشان در گرمابخشی به حوزه علمیه و تربیت نسل جوان خللی بوجود آید.

روحشان شاد وتنعم جوار حق تعالی گوارای روح پاکشان باد

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد۲۴مرداد ۱۳۹۸


انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم ربانی حاج آمیراحمد تقوی مقدم را به همه ارادتمندان آن فقید سعید خصوصا مردم شریف کهگیلویه بزرگ، خانواده داغدار و شاگردان سوگوارشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح آن عارف بالله و عبد صالح خدا علو درجات را مسئلت می نمایم.
دکتر رضا چمن
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود



اناللّه و انا الیه راجعون 
با تأثر و اندوه فراوان خبر ارتحال عالم ربانی ، عبد صالح خدا ، اسوه صبر وتقوا و توکل حضرت حجه الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی رحمه الله علیه باعث حزن و اندوه و به ماتم نشستن مؤمنین و ارادتمندان شد .
نورانیت ، صراحت لهجه و حریت ، ضرب المثل های نغز ، خدمات فراوان مادی ومعنوی ، نفوذ کلام و تربیت شاگردان فراوان پدر معنوی کهگیلویه بزرگ و مؤسس حوزه علمیه دهدشت بعد از عمری برکت و خدمت و عزت در یاد وخاطره مرتبطین وارادتمندان ماندگار است .
اینجانب مصیبت فقدان استاد فقیدم که حیات معنوی و علمی خود را مدیون ایشان میدانم به محضر مقدس امام عصر ، مقام معظم رهبری ، سادات جلیل القدر ، ارادتمندان ، شاگردان ، بالاخص فرزندان مکرم آن عالم مجاهد ومدافع مکتب اهل بیت تسلیت و تعزیت عرض می کنم .
از خداوند منان برای بازماندگان  صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم .
حشره الله مع اجداده الطاهرین . 

یوسف عمرانی نژاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت


نام:
ایمیل:
* نظر: