به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۷۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
" سیدشکرالله امامی" فرماندار اسبق چرام:
فرماندار اسبق چرام در نوشتاری با برشمردن ویژگی های " آیت الله آمیراحمد تقوی"، وی را عالی ممتاز، پارسایی با تقوا و گریزران از القاب دنیا معرفی کرده است.

متن پیام ارسالی " سیدشکرالله امامی " فرماندار اسبق چرام به خبردنا بدین شرح است: 

حضرت" آیت الله آقا آمیر احمد تقوی " در زمره عالمانی بودند که علی رغم فراهم بودن بستر کسب مناصب و مقامات دنیوی درقالب القاب و مقامات بدلیل زهدو تقوایی که داشتند گریزان بودند و متنفر ازاینکه در القاب پرطمطراق دنیوی چه درقالب دینی و غیردینی متوقف شوند چون انسانهایی که روح بزرگ و ملکوتی دارند القاب و عناوین دنیوی را دون شان انسانی والهی خویش میدانند.

این حقیر خود در ملاقاتهایی که در زمان فرمانداری خویش درشهرستان چرام با این عالم وارسته داشتم به این ویژگی این عالم ربانی رسیده ام و از نزدیک کلبه محقر اما پرازصفا و صمیمیت معظم له را دیده ام.

اوج تقوا اوج تواضع و اوج خداباوری و دنیاستیزی و دنیاگریزی را در سیره و صورت ایشان دیدم و جه بسیار خوشحال و مسرور شدیم که باچنیین انسان ارزشمند و ملکوتی ملاقت نمودیم درزمانی که خیلی برای القاب و عناوین دنیوی سر و دست می شکستند حقیقتا روحی بزرک و عزمی راسخ و قلبی مالمال از عشق و محبت و خضوع وخشوع داشتند و هیچگاه فراموش نمی کنم نوع برخورد حکیمانه و مملو از ادب و اخلاقش در پذیرایی از مهمانان را.

منزل محقر اما نورانی یادم نمی رود که در همان دقایق هم یکی از کتابهای حدیث را بازکرد و شروع کرد به تلاوت حدیث و اینکه نباید لحظه ای از یاد خدا غافل بود. واقعا دیدن این خلوص و صداقت هر انسان بیدار وجدان را مجذوب می کرد.

ملاقات با این عالم ربانی تاثیر گذاری فروانی برای ملاقات کنندگان داشت. سخنان ساده اما حکیمانه حکایت از روح بزرگ و مصمم ایشان داشت. حضور ایشان در استان بصورت عام و در حوزه کهگیلویه و گرمسیر بصورت خاص نعمتی ذی قیمت بود. ایشان پشتوانه ای معنوی برای مردم استان و حوزه های علمیه بود و این شخصیت از مصادیق عالمانی است که جاوید الاثرخواهد بود چون رفتارش، سخنانش و عملکرد قریب به یک قرنش بعنوان گنجینه ای گرانبها در اذهان و افکار و تاریخ خواهد ماند. مردان خدا جاودانه هستند و آقا آمیر احمد تقوی چون مردخدا بود جاودانه خواهد بوذ.

کسانی که خرقه روحانیت به تن دارند باید از سیره و منش این سید والامقام و بیزار از تجلیات منفی دنیاگرایی سرمشق و الگو بگیرند تا بتوانند شایسته بایسته این لباس مقدس باشند.

بهرحال آیت الله تقوی بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف سیاسی،دینی ، مذهبی و علمی بوده که باید به آن پرداخته شود و محدود در یک منطقه و جغرافیای خاص قرار نگیرد و در سطح ملی به آن پرداخته شود.

سید شکرالله امامی کارشناس ازشد سیاسی
نام:
ایمیل:
* نظر: