به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
استاندار:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شخصیت مذهبی آ میراحمد تقوی گفت:توجه به منطقه محروم کهگیلویه یکی از دغدغه های اصلی آ میراحمد تقوی بوده است.
به گزارش خبردنا،" حسین کلانتری روز جمعه در مراسم تشییع آمیراحمد تقوی موسس حوزه علمیه در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: این عالم ربانی باتوجه به اینکه فرصت های زیادی برای حضور در دیگر کشورها و استان‌ها برای تبلیغ دین داشت ولی به خاطر محرومیت کهگیلویه در این شهرستان سکونت گزید و همیشه برای محرومیت این منطقه تلاش می کرد.

وی مردمدار بودن آیت الله تقوی را یکی از خصوصیت های مهم این شخصیت مذهبی دانست و گفت: تقوی در خدمت گذاری به مردم استان و بخصوص شهرستان کهگیلویه سنگ تمام گذاشت.

کلانتری اضافه کرد: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع آ میراحمد تقوی در تاریخ همیشه به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: پرکردن جایگاه این عالم بزرگ بسیار سخت و غیر ممکن است.

کلانتری با اشاره به وصیت آمیراحمد تقوی در راستای تلاش مسئولان برای محرومیت زدایی کهگیلویه بیان کرد: به عنوان خادم مردم برای توسعه کهگیلویه از همه ظرفیت ها به نحو احسن استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: با همکاری نمایندگان و مسئولان کشوری و استانی محرومیت از چهره کهگیلویه برچیده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه و از مشاهیر و علمای برجسته کهگیلویه و بویراحمد دیروز پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

آمیراحمد تقوی با توجه به موقعیت و شخصیت برجسته خود و با نفوذ کلامش و احترام ویژه ای که میان مردم منطقه داشت در مقطع مهم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در منطقه حساس و عشایری کهگیلویه، فرایند این تحول مهم را با درایت تمام، مدیریت و رهبری کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمامی وجود و اعتبار معنوی خویش را در خدمت تحکیم و استقرار نظام نوپای اسلامی قرار داد.

آمیر احمد تقوی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی‌ در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزۀ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمود (ع) در کهگیلویه منشاء خدمات فراوان و مرجع و ملجا اصلی امور مردم شد.

آمیر احمد تقوی در سال ۱۳۰۲ در بهبهان متولد شد و امروز پنجشنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

پدر وی آمیر علی صفدر تقوی عالم منطقه کهگیلویه بود. میر احمد خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف شد.

وی در نجف از اساتیدی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی،میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سیداسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی و سید علی سیستانی استفاده کرد./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: