به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
خبردنا: مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پیامی درگذشت آیت الله آمیراحمد تقوی موسس اولین حوزه علمیه در استان کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.


" نیکنام حسینی" در پیام ارسالی به"خبردنا" با اظهار تاسف از درگذشت " آیت الله آمیراحمد تقوی " چنین آورده است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ اِذا ماتَ العالِمٌ ثَلُمَ فِی الاسلامِ ثُلمَهً لا یَسُدُّها شَیءٌ
 در میان اعیاد قربان و غدیر، یکی از منادیان توحید ابراهیمی، مروجان فرهنگ غدیر، از محبین اهل بیت علیه السلام، معلم دین و اخلاق و هادی آحاد مردم کهگیلویه و بویراحمد و خاصه منطقه کهگیلویه، حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید میراحمدتقوی رضوان الله تعالی به دیار معبود خویش شتافت.

 عروج ملکوتی این عالم ربانی، مجاهد نستوه، استاد برجسته اخلاق، عارف جلیل القدر، پدر معنوی کهگیلویه را به محضر امام عصر، حوزه‌های علمیه، شاگردان، بیت مکرم، بازماندگان ایشان، سادات معظم و همه مردم شریف کهگیلویه بزرگ، تسلیت عرض می کنم.

 راستی را از آسمان کهگیلویه خورشیدی غروب کرد که مظهر عطوفت و مهربانی بود. حنجره ای خاموش شد که نفس گرمش، صدای عدلت، یک رنگی و مظلومیت مظلومان بود. مردی به استواری کوه و به مهربانی آفتاب، شبنم پاکی بود که پاکیش همیشه به یاد گلبرگ ها خواهد ماند. او عبد صالح و بنده خاضع خدا و نیایشگر گریان نیمه شب ها بود. 

دفتر ناگشوده ای از ایثار و جوانمردی و شکوه؛ که واژه ها در برابر عظمتش سرتعظیم خم کرده اند. آن عالم ربانی در طول عمر باعزت خویش منشاء خدمات ارزنده ای در راستای خدمت به اسلام ناب محمدی(ص) بود و آثار مجاهدت ها، تلاش ها و خدمات ارزشمند و اثرگذار ایشان در توسعه و ترویج علوم اسلامی، شعائر دینی، اخلاق و عرفان تا همیشه به یادگار خواهد ماند.

از درگاه ایزد منان برای آن عالم وارسته، علو درجات و‌ برای بازماندگان ایشان و مردم شریف و قدرشناس کهگیلویه بزرگ، صبری جمیل‌‌ و اجر جزیل مسئلت دارم. 
روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
نیکنام حسینی پور
مدیرعامل موسسه خانه کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر: