به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
خبردنا: تنها پروژه صنعتی شهرستان چرام به دلیل تجمعات و درگیری عده ای موقتا تعطیل شد.

به گزارش"خبردنا" پروژه کارخانه آهک هیدراته چرام که اولین فاز از مجموعه کارخانجات فسفات این شهرستان محسوب می شود و در حالی که پس از چهار دهه با پیگیری مسئولین کشوری و استانی فعال شد و رونق نسبی اشتغال در منطقه را فراهم آورده بود به دلیل تجمعات پیاپی و درگیری برخی معترضین با مجریان طرح موقتا تعطیل شد.

این گزارش می افزاید این افراد صبح امروز با مراجعه و تجمع جلوی درب کارگاه و درگیر شدن با رئیس کارگاه سبب تعطیل شدن پروژه ملی آهک هیدراته چرام شدند.

گفته شده دلیل این تجمعات و درگیری در اعتراض به استخدام دو نفر از نیروهای بومی شهر چرام در این پروژه بوده است.

معترضان معتقدند که هیچ شخصی از دیگر طوایف چرام حق استخدام در این پروژه را نداشته و تمامی استخدام ها باید از بین این افراد انجام گیرد.

در همین رابطه فرماندار چرام در گفت و شنود اختصاصی با "خبردنا" ضمن تقبیح این عمل گفت: پروژه کارخانه آهک هیدراته چرام متعلق به همه مردم این شهرستان بوده و همه به یک میزان حق استخدام در آن را دارند.

هادی فتاحی افزود: پس از تجمعات قبلی در نشست هایی که با پیمانکار این پروژه داشتیم از وی خواستیم برای استخدام نیروهای خود از افراد بومی چرام استفاده کند که وی هم پذیرفت که در صورت وجود نیروهای فنی در منطقه تمامی نیروهای خود را از بین جوانان شهرستان چرام استخدام کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شرکت پیمانکار یک شرکت خصوصی است و ما نمی توانیم برای آنها تعیین تکلیف کنیم اظهار داشت:با این وجود سرپرست کارگاه اعلام کردبه محض شروع کار از جوانان صلاحیت دار منطقه برای استفاده در پروژه استفاده خواهد کرد.

فرماندار چرام در خصوص تجمع و درگیری و تعطیلی کارگاه نیز اظهار داشت:نیروی انتظامی با مراجعه به محل و گرفتن صورتجلسه تمامی افرادی که در این درگیری دست داشته اند را فرا خواهد خواند و با آنها برخورد خواهد کرد.

فتاحی با بیان اینکه نیروی انتظامی امنیت این پروژه را برقرار خواهد کرد، افزود: از پیمانکار خواسته ایم با قدرت به کار خود ادامه دهد.

وی در پایان تاکید کرد که استخدام و بکارگیری در این پروژه حق همه مردم چرام خواهد بود.

به گزارش "خبردنا" در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید و اشتغال نامگذاری شده و معظم له تاکید فروانی بر روی ایجاد اشتغال داشته اند این اقدامات مستقیما نقطه مقابل فرمایشات ایشان بوده که سبب از بین رفتن فرصت های شغلی در یکی از محرومترین نقاط کشور می شود.

در این بین لازم است شورای محترم تامین استان و شهرستان با اقدام بموقع ضمن برخورد با چنین تحرکاتی از تعطیل شدن یکی از پروژه های ملی که پس از چند دهه فعال شده است جلوگیری کند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسم رحمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
این فسفات اولا متعلق به چرام نیست متعلق به بناری هست در ثانی مردم متعهد و مهربان طایفه بناری دود و سم و امراض ان را در اینده میخورند نه شهرستان چرام اقای فرماندار ما دود زباله دون شهرداری را خوردیم دیگر بس است این حرفها و حکایتهای ملا نصرالدین شاه
گام دوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
باز هم خدا را شكر كه اين كارخانه با همت و تلاش مسئولين استاني راه افتاد و باعث ايجاد اشتغال در شهرستان چرام شد... انشالله مشكلي پيش نمي ياد و كارخانه به كار خود ادامه ميده... ضمنا اعتراض به استخدام برخي افراد ربطي به تعطيلي كارخانه نداره ... اصلا چه ربطي داره كه كارخانه و روند پيشرفت آن را متوقف ميكنيد!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر: