به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:
وی افزود: علت اینکه در بسیاری حوزه‌ها شاکی هستیم این است که بدون نقشه راه حرکت کردیم.
خبردنا: معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خروجی آمایش این است که منابع و امکانات باید براساس سند آمایش توزیع شود اما متاسفانه فشارهای سیاسی اجازه نمی‌دهد.

به گزارش "خبردنا" ،  آمایش سرزمین به معنای بهره‌برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص است که در این طرح مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت‌ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی‌های فضایی مناطق ساماندهی می‌شود.

سند اجرایی آمایش استانی و شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد یکی از دستورکارهای نشست عصر امروز شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بود که به ریاست استاندار برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به ماده 26 برنامه ششم توسعه با موضوع تدوین سند اجرایی آمایش استانی و شهرستانی، اظهار داشت: در زمره استان‌هایی بودیم که کار تدوین سند آمایش استان را در مرداد سال 93 شروع کردیم و مطالعات فاز نخست را اوایل اردیبهشت سال 94 به اتمام رساندیم.

حسن نوروزی با بیان اینکه مطالعات فاز دوم سند آمایش استان را نیز در پایان سال 95 به اتمام رساندیم، افزود: در بحث سند آمایش، کشور به 9 منطقه تقسیم شد که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر منطقه پنج آمایش را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اردیبهشت سال 98، مطالعات آمایش استان را در قالب یک سند راهبردی 20 صفحه‌ای و یک سند اجرایی 100 صفحه‌ای نوشتیم.

نوروزی از تدوین سند آمایش شهرستان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: بخشی از راهنمای کار ما در تدوین سند آمایش شهرستان‌ها، آمایش استان بود و هم اکنون سند آمایش یا توسعه هر هشت شهرستان ما آماده است و به عنوان نقشه راه در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد.

علی شهابی‌نسب معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این باره گفت: خروجی آمایش این است که منابع و امکانات باید براساس سند آمایش توزیع شود اما متاسفانه فشارهای سیاسی اجازه نمی‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در مدت یک هفته نظرات اصلاحی خود راجع به سند آمایش استان به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند تا اصلاحات لحاظ شود.

حسین کلانتری سند آمایش را مبنای کار اجرایی دولت در استان دانست و افزود: علت اینکه در بسیاری حوزه‌ها شاکی هستیم این است که بدون نقشه راه حرکت کردیم.

وی با اشاره به اهمیت سند آمایش در  توسعه استان، عنوان کرد: داشتن نقشه راه حتی ضعیف بهتر از این است که بدون نقشه عمل کنیم و سرگردان باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: