به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
خبردنا : مدیرکل گمرک " کهگیلویه و بویراحمد " گفت : مسئولان  این استان از آمار پیش بینی شده صادراتی خود عقب نشینی کردند .

" بهنام احمدی " در گفت و شنود اختصاصی با " خبردنا " از تهران افزود : آمار امسال مسئولان " کشاورزی ، صنعت و گردشگری و صنایع دستی " کهگیلویه و بویراحمد برای صادرات  12 میلیون دلار بود که پس از گذشت 6 ماه این آمار تنها 2 میلیون و 285هزار  و 860 دلار است .

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : براساس پیش بینی مسئولان استان قرار بود یک میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی ، یک میلیون دلار صنایع دستی و 10میلیون دلار محصولات صنعتی از استان به خارج از کشور در سال 1395 صادر شود که عملکرد نیمه نخست امسال نشان می دهد تحقق این برنامه شدنی نیست .

وی با تشریح جلسه روز گذشته مسئولان استان در خصوص بررسی برنامه های صادراتی استان ادامه داد : پس از بررسی های انجام شده از سوی مسئولان مقرر شد برنامه صادراتی " کهگیلویه و بویراحمد " از 12 میلیون دلار به هفت میلیون دلار کاهش یابد که بنظر من و با توجه به آمار نیمه نخست امسال این عدد هم محقق نخواهد شد مگر اینکه سیمان مارگون که محصولی کاملا صادراتی تولید می کند به بهره برداری برسد .

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گمرک استان همه امکانات سایر گمرکات کشور را دارد خاطرنشان کرد : سامانه جامع امور گمرکی و اظهار از راه دور در این گمرک مستقر بوده و بصورت شبانه روزی آماده خدمات به صادر کنندگان می باشد .

احمدی با تشریح آمار صادرات گمرک استان در نیمه نخست سال جاری گفت : در این مدت 545 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 285 هزار و 860 دلار شامل " عصاره و پودر شیرین بیان " از شرکت " آ.س"  ، لوازم "آرایشی و بهداشتی " از شرکت " سینره "  و قطره ضدلک زعفرانی شرکت " زرد بند"  از گمرک "کهگیلویه و بویراحمد " به کشورهای " آلمان ، امارات و سوئیس " صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 19 درصد و از نظر ارزشی 8.18 درصد رشد داشته است .

نام:
ایمیل:
* نظر: