به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
وی در خصوص عزت قاضی گفت: تکلیف همه این است که مردم را تکریم کنیم کسی که تلاش می‌کند یک رأی خوب به همراه عدالت صادر کند، نباید عزتش را له کنیم.
خبردنا: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمدم برای مردم کار کنم و هدفم اشغال یک پست نبود بنده همان آقای نگین‌تاجی هستم که با شما و مردم دوست هستم.

به گزارش "خبردنا" ، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، حسن نگین‌تاجی در ابتدای سخنان خود در نشست با اعضای شورای قضایی از عوامل قضایی، امنیتی و اجرایی که در اجرای برنامه تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری تلاش کردند تقدیر کرد و گفت: راضی نیستم همکاران برای دیدارم بیایند خودم حوزه به حوزه به ملاقات‌شان می روم.

رئیس‌ کل دادگستری از حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در  مراسم تکریم و معارفه قدردانی کرد و اظهار داشت:  معاون قوه قضاییه خواستار دستور‌العملی برای برنامه‌های تودیع و معارفه و جلوگیری از ایجاد هزینه‌هایی که در پی دارد شد، بنابراین وظیفه‌ی خود میدانم به منظور پرهیز از تشریفات به دیدار مجموعه‌های دادسرا و دادگاه و همکاران بروم .

وی افزود: هدفم  رفع ایرادات، ایجاد نقاط قوت، برگزاری جلسه کاربردی و علمی بین دادسرا و دادگاه‌ها، رفع اختلافات علمی بین دادگاه‌های تجدید نظر و دادگاه‌های بدوی و شوراهای حل اختلاف است تا آسیب‌ها مطرح و بصورت علمی حل شوند.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمدم برای مردم کار کنم و هدفم اشغال یک پست نبود بنده همان آقای نگین‌تاجی هستم که با شما و مردم دوست هستم و هدفم ایجاد یک فضای دوستی صداقت و مهربانی است که در مجموعه ایجاد شود .

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تقسیم بندی استان را ناشی از نگاه های غیر منصفانه دانست و بیان کرد: اگر انسان صادق باشد و به خدا توکل کند و فخر فروشی نکند موفق می‌شود همه‌ی انسان‌ها قابل احترام هستند. کار متعلق به همه ی ما است و خنده‌دار است که بگویند کهگیلویه‌ای یا  بویراحمدی.این نگاه‌ها متأسفانه هنوز وجود دارد.

نگین تاجی افزود: حتی افراد غیر بومی که تخصصش بیشتر از من بود اولویت دارد اولویت؛ پاک دستی ، توانایی کار،تخصص و علم است، ما با افرادی کار می‌کنیم که برای مردم کار می‌کنند.

وی گفت: کسی که نخبه و کارش ویژه است اگر جایی که کار می کند هم پایش لنگید نباید نبوغ او را نابود کنیم برای اینکه آن نبوغ باعث می شود خدمت بسیار زیادی برای مردم انجام شود.

وی از دیدار خود با ریاست معزز قوه قضائیه گفت:افتخار می‌کنم که  رئیس قوه قضاییه نکات بسیار زیاد و خوبی از مردمان استان خودمان گفت. آیت الله رئیسی علاقه عجیبی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دارند .«آیت الله رئیسی گفت مردم کهگیلویه و بویراحمد مردمی هستند که شایسته‌ی احترام کاملند این مردم را احترام کنید».

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه هیچ گاه مسئله خاصی از همکاران نمی‌خواهم افزود: سند تحول قضایی و منشور 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری آن اساس کار همه ی ماست.

وی در خصوص عزت قاضی گفت: تکلیف همه این است که مردم را تکریم کنیم کسی که تلاش می‌کند یک رأی خوب به همراه عدالت صادر کند، نباید عزتش را له  کنیم.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان به لزوم شناخت آسیب شناسی در بازرسی‌های درون سازمانی نیز اشاره کرد و با اظهار اینکه برخی نظارت را مترادف مچ‌گیری می دانند تصریح کرد: این موضوع تفکری اشتباه است نظارت درون سازمانی بر اساس نامه ی 53 نهج البلاغه امام علی (ع) صحیح است و منظور از نظارت کمک کردن است.

وی تأکید کرد: شایسته است شیوه‌های سنتی در حفاظت و اطلاعات و نظارت و ارزشیابی قضات ، به شیوه های مدرن آموزش تبدیل شوند و در حق مردم و خود قاضی و آسیب هایی که قضات ما را تهدید می‌کنند ،مهربانی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: