به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
خبردنا: چراغ فسفات چرام پس از چند ماه روشنایی بار دیگر خاموش شد.

به گزارش"خبردنا" ، پروژه کارخانه آهک هیدراته چرام که با تلاش و حمایت های دکتر غریب پور مدیرعامل ایمیدرو و پیگیری شبانه روزی سردار هاشمی پور پس از چند دهه شروع بکار کرده بود روز گذشته رسما تعطیل شد.

این گزارش می افزاید دلیل توقف ساخت این کارخانه عدم تامین امنیت از سوی عده ای از معترضان عنوان شده است.

برپایه این گزارش معترضان طی دو هفته گذشته با ایجاد تجمعات روزانه و درگیری با سرپرست کارگاه و تهدید دیگر پرسنل شاغل در این پروژه موجب تعطیلی این پروژه ملی شدند.

این افراد ادعا دارند که چون این پروژه در نزدیکی روستای محل زندگی آنها قرار گرفته است باید تمامی استخدام ها از این روستا صورت گیرد و هیچ شخص دیگری از سایر نقاط شهرستان چرام حق استخدام در این پروژه را ندارد.

این گزارش می افزاید ، جلسات متعدد مسئولین شهرستان و فرماندار با این افراد جهت پایان دادن به تجمعات و درگیری با مجریان این پروژه بی فایده بوده و روز گذشته کارگاه تعطیل و پرسنل مرخص شده اند.

در این بین می طلبد مسئولین شهرستان چرام و شورای تامین استان با شناسایی عاملین اصلی و کسانی که پشت پرده از این تجمعات حمایت کرده اند، ضمن برخورد قاطعانه با این افراد شرایط ادامه کار برای مجریان این پروژه ملی را فراهم نمایند.

به گزارش"خبردنا" کارخانه 30 هزار تنی  آهک هیدراته چرام اولین فاز از مجموعه کارخانجات فسفات شهر چرام از زمستان گذشته در این شهر در حال ساخت بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: