به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
مدیرکل ثبت احوال خبر داد:
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: 45 دفتر پیشخوان در سطح استان داریم که کار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام می‌دهند.
خبردنا: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۴ درصدی ولادت و افزایش ۷.۷ درصدی وفات در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش "خبردنا"، محمدعلی تقوی امروز در نشست شورای ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: جمعیت بالای 15 سال استان حدود 517 هزار نفر است که 68 درصد شناسنامه‌های آنها مکانیزه شده و در این شاخص میانگین صدور شناسنامه‌های مکانیزه ما دو برابر میانگین کشوری است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مجموع تاکنون 564 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده، افزود: بر اساس این آمار، هم‌اکنون 80 درصد شناسنامه‌های استان مکانیزه است.

تقوی به بحث صدور کارت هوشمند ملی اشاره داشت و بیان کرد: تاکنون 85 درصد مردم استان برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند و آمادگی داریم مابقی جمعیت استان را در مدت یک ماه ثبت‌نام کنیم.

وی از افزایش پهنای باند ادارات استان در چند سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: هم‌اکنون همه ادارات  استان از پهنای باند 2 مگابایت برخوردارند و 9 اداره هم روی شبکه فیبر نوری رفته است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: 45 دفتر پیشخوان در سطح استان داریم که کار ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام می‌دهند.

تقوی به آمار ثبت وقایع حیاتی در زمینه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق اشاره داشت و بیان کرد: در سال 97 حدود 14 هزار و 209 مورد ولادت در استان ثبت شد که در مقایسه با سال 96 حدود 6 درصد کاهش داشتیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های 96 و 97 با کاهش شدید ولادت‌ روبه‌رو شدیم و استان در این شاخص در سال 97 در رتبه 9 کشور قرار گرفت.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با کاهش شدید ولادت در استان روبه‌رو هستیم، گفت: در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش ولادت داشتیم.

تقوی از کاهش 6.2 درصدی ازدواج در سال 97 در مقایسه با سال 96 خبر داد و افزود: در پنج ماهه نخست امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6.4 درصد کاهش ازدواج داشتیم.

وی با اشاره به روند کاهشی طلاق در استان در چند سال اخیر، گفت: طلاق در استان در سال 97 حدود 3.6  درصد در مقایسه با سال 96 کاهش یافت و در پنج ماهه نخست امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش طلاق داشتیم.

وی از افزایش 7.7 درصدی وفات در استان در پنج ماهه  نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت 1163 فوتی در استان داشتیم که علت بیش از 30 درصد آنها بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و حوادث با 12 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نحوه ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی گفت: در بحث شاخص‌های اختصاصی این جشنواره به ما نمره نمی‌‌دهند و همواره حق ثبت احوال ضایع می‌شود این در حالی است که ما یک هزار نمره اختصاصی را کسب می‌کنیم و عملکرد ما در برخی شاخص‌ها نیز بالای 100 درصد است.
نام:
ایمیل:
* نظر: