به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
از دستگاه های برتر در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در استان کهگیلویه و بویارحمد با حضور معاون سامانه الکترونیکی دولت تجلیل شد.
به گزارش خبردنا، استانداری، سازمان مدیریت، سازمان بازرسی، شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری، آب منطقه ای، اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی و بیمارستان شهید بهشتی، دستگاه های برتر در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر عضو " سامانه الکترونیکی دولت" گفت: سامانه الکترونیکی دولت (سامانه ستاد) گامی اساسی در شفاف سازی فرآیند معاملات خرد و کلان و خروج از شیوه ناکارآمد سنتی برداشته است.

" جعفر گوهرگانی" برضرورت تجلیل از دستگاه‌های برتر عضو سامانه الکترونیکی دولت بر ایجاد بستر این سامانه براساس ظرفیت‌های استان تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، هم راستایی با جریان جلوگیری از پدیده قاچاق کالا و کمک به رونق و توسعه تولید و اشتغال را از مزایای استقرار این سامانه و مزیت های سامانه الکترونیکی دولت  برشمرد.

وی به اهمیت کاربری این سامانه برای صنوف مختلف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه صنوف زیادی در استان از جزئیات این سیاست دولت بی اطلاع هستند در حالی که اشراف اصناف بر این فرآیند به ایجاد زمینه رقابت پذیری منجر می شود و به تقویت بازار نیز کمک می کند.

با اهداء لوح سپاس از ۱۰ دستگاه دولتی و هفت ذی حساب برتر سال مالی در کهگیلویه وبویراحمد تقدیر شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت از دستگاه‌های برتر عضو سامانه الکترونیکی دولت این مرحله دستگاه هایی که مشمول قوانین مناقصات هستند ارزیابی و ۱۰ دستگاهی که به قوانین سامانه دولت بیشتر توجه کرده اند تجلیل شد.

" حسن نوروزی " افزود: در سال‌های اخیر سازمان صنعت، معدن و تجارت به موجب دو حکم دائمی، توسعه و تحقق اهداف مالی و تجاری برنامه ششم این ارزیابی را انجام داده است.

به گفته نوروزی بر اساس احکام صادره، دستگاه‌های دولتی موظفند فرایند معاملات شامل خریدها، مزایده ها و مناقصات را در سامانه الکترونیکیی تدارکات دولت ثبت کنند.  

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، هدف اصلی این رویکرد را جلوگیری از زمینه فساد عنوان کرد.

رییس سازمان دیوان محاسبات کهگیلویه وبویراحمد هم به اجرایی شدن این احکام در حدود ۸ سال گذشته اشاره کرد و گفت از مجموع ۱۷۰ دستگاه دولتی استان ۱۱۷ دستگاه تاکنون در این سامانه نام نویسی کرده اند اما هیچ کدام از دستگاه‌ها اهداف این احکام را به صورت ۱۰۰درصد اجرایی نکرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم جلوگیری از فرار مالیاتی به استناد ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و دسترسی عموم جامعه به فرایند معاملات را از مزایای این سامانه دانست.
آرام،  ثبت معاملات خرد و دست و پاگیر بودن مقررات موجود بر این معاملات را از موارد قابل بررسی در این طرح دانست و گفت: شفافیت در این نوع معاملات در مقایسه با شیوه های سنتی از مزیت برجسته این سامانه است.

معاون سامانه الکترونیکی دولت هم گفت: هفت هزار دستگاه دولتی در کشور در این سامانه ثبت شده اند.

" آرش عسکری"، حجم ریالی معاملات ثبت شده کشوری را بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود از این تعداد ۱۷۰ دستگاه در کهگیلویه و بویراحمد موفق شدند بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ معامله را به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در سامانه ستاد ثبت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: