به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
از ابتدای سال تاکنون:
مديرکل دامپزشکي کهگیلویه و بویراحمد گفت: 111 هزار و 730 کيلوگرم انواع فرآورده هاي خام دامي فاسد از ابتداي امسال تاکنون در اين استان جمع آوري و معدوم شده است.
به گزارش خبردنا، " دکتر عبداله بهمنش " افزود: اين مقدار فرآورده ضبط شده در بازرسي صورت گرفته از مراکز عرضه و توزيع فرآورده هاي خام دامي و مواد غذايي در کهگیلویه وبویراحمد توسط کارشناسان و بازرسان دامپزشکي به دليل تغييرات ارگانولپتيک انجام شد.

وي افزود: 22 هزار و 561  کيلوگرم از فرآورده خام دامي اين مدت از سطح کشتارگاههاي دام، 61 هزار و 890   کيلوگرم از کشتارگاههاي طيور و مابقی  نيز از سطح مراکز عرضه فرآورده هاي خام دامي نظير قصابي ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستورانها و سوپرمارکت ها جمع آوري ، معدوم  و 336 مورد با تشکیل پرونده تخلف بهداشتی به مراجع محترم قضایی معرفی شدند.

مديرکل دامپزشکي استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهميت نظارت بر مراکز عرضه، توزيع و بسته بندي فرآورده هاي خام دامي مسئولان اين نهاد به طور مرتب به کنترل و رصد اين مراکز مي پردازند.

دکتر بهمنش از شهروندان خواست براي تهيه گوشت سفيد و قرمز و سایر مواد پروتئینی خام دامی  مورد نياز خود به مراکز تحت نظارت دامپزشکي مراجعه کنند. 

وي گفت: شهروندان مي توانند براي کسب اطلاعات بيشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکايات خود با سامانه 1512 تماس برقرار کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: