به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
دادستان مرکز استان:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت:لایروبی رودخانه های استان توسط آب منطقه ای خصوصاً رودخانه های بشار و مهریان در یاسوج که بخش مهمی از سیل گذشته در این 2 حوزه آبریز اتفاق افتاد انجام نشده است.
به گزارش خبردنا، " مهرداد کرمی" در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، معضل دیگر رودخانه بشار را سنگ شکن های بستر این رودخانه بیان نمود و افزود: شرکت آب منطقه ای استان ظرف سه ماه مهلت داشت اقداماتی را در این خصوص انجام دهد که گزارشی نداده است.

وی با اظهار اینکه برخی ادارات در زمینه حقوق رودخانه بشار همکاری ندارند، اظهارداشت: وجود سنگ شکن ها در بستر این رودخانه یا قانونی هستند و یا نسیتند و مدیر صنعت، معدن و تجارت استان در مصاحبه ای، قانونی بودن یا نبودن آن ها را اعلام کنند.

کرمی تأکید کرد: چرا آب منطقه ای و صنعت، معدن و تجارت یکدیگر را در صدور مجوز برای کارخانه هی شن و ماسه مقصر می نمایند و یا به گردن استانداران قبلی می اندازند؟

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، توجه نکردن به آبخیزداری در استان را باعث وقوع سیل دانست و در خصوص قلع و قمع بناهای احداثی در اراضی زراعی گفت:  تغییر کاربری اراضی یا قلع و قمع قانون خاص دارد و اداره یا سازمان متولی قانون خاص دارد و نماینده دادستان، فقط هنگام اجرا حضور دارد.

کرمی به برخی موارد خاص در استان که از سوی ادارات و سازمانهای متولی مغفول مانده مانند،" تغییرکاربری اراضی در استان ،عدم کنترل  ادارات و سازمان های متولی ،واگذاری انشعابات آب و برق و گاز ،اقدام مالکان مزارع ماهی در تجاوز به منابع طبیعی در حد وسیع، چالش های آینده  شهر یاسوج تأمین آب شرب است.،تجاوزات به حریم شمالی شهر یاسوج و وجود قبرستان هایی که هر روز توسعه می یابند،سازه های غیر قانونی در کنار جاده های مواصلاتی استان نیز اشاره نمود.

وی گفت: هیچ مجوزی برای احداث قبرستان از سوی دادستانی صادر نمی شود و متولی آن ما نیستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: