به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: درب اتاق ما به روی سرمایه گذاران باز است.
به گزارش خبردنا، " حسین کلانتری " استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون اقتصادی استاندار و تعدادی از مدیران از شهرک صنعتی شماره ۳ یاسوج بازدید کردند. 

کلانتری در حاشیه بازدید از فعالیت شرکت آریا پالایش دنا اظهار داشت: محصول تولیدی این واحد تجاری با تلاش بدنه اجرایی استیصال و به استان های همجوار و چندین کشور خارجی صادر می شود‌. 

وی با اشاره به اینکه امروز بزرگ ترین محموله این واحد به کشور افغانستان صادر می شود، عنوان کرد: تولیدات سالانه روغن موتور این واحد ۴۸۰ هزار لیتر است. 

کلانتری افزود: این واحد با تلاش‌های انجام شده توانست صادرات خود را به بیش از یک میلیون دلار برساند. 

وی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه مرکبات، باغات، کشاورزی، داروهای گیاهی،صنعت و ...، عنوان کرد: باتوجه به این ظرفیت ها باید تلاش کنیم تا در بخش صادرات غیرنفتی جایگاه خوبی در کشور داشته باشیم‌. 

کلانتری با بیان اینکه میزان صادرات سالانه غیرنفتی در استان تاکنون کمتر از ۱۰ میلیون دلار بوده است، بیان کرد: باید با تلاش و برنامه ریزی جدی این میزان افزایش یابد. 

استاندار با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاران حمایت می شود، عنوان کرد: به عنوان نمونه این شرکت اکنون زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت ثابت و ۵۰ نفر غیرمستقیم را ایجاد کرده و همواره مورد حمایت دستگاه های اجرایی بوده است. 

کلانتری افزود: این واحد تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن آورده سرمایه گذار بوده است.

وی عنوان کرد: شرکت آریا پالایش دنا برای توسعه نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات است که مورد حمایت قرار می گیرد. 

کلانتری با تاکید بر اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذار و تولید کننده چند آیتم وجود دارد، اظهار داشت: اگر واحد تولیدی که تولیدات منجر به صادرات مستمر داشته باشد نیازمند اعتبار باشد مانعی برای دریافت اعتبار نخواهد داشت و مورد حمایت قرار می‌گیرد. 

وی عنوان کرد: از همه سرمایه‌گذاران خصوصا فرزندان این استان که خارج از کهگیلویه و بویراحمد هستند دعوت می‌ کنیم با توجه به ظرفیت و قابلیت خوبی که کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات دارد این استان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. 

کلانتری با تاکید بر اینکه برای تامین اعتبار مانع و محدودیتی وجود ندارد، گفت: علاقمندان به صنعت می توانند در هر بخشی که دارای دانش آن هستند ورود کنند و امید است با هماهنگی مطلوب بین دستگاه های اجرایی شاهد سرمایه گذاری خوبی در استان باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: