به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش خبردنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان دستور کار این نشست بررسی اقدامات پیشگیرانه در خصوص بازگشایی مدارس، سازههای موقت شهری و بین راهی، ممنوعیت احداث آرامستان در حریم شهرها و آزاد سازی حریم جادههای مواصلاتی استان بود.

" حسن نگین تاجی" رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر برخی از توصیه های" حجت الاسلام رئیسی " رئیس قوه قضائیه در خصوص احترام به مردم، اظهارداشت: احترام به مردم فقط شامل اصحاب دعوا نمی شود بلکه منظورهمه ی آحاد جامعه از قبیل وکلاء ،کارشناسان ،قضات و مردم و حتی خارج از دستگاه قضایی در برمی گیرد.

قاضی باید اهل مطالعه باشد

وی گفت: بنابراین، وظیفه ما در وهله ی اول احترام به مردم بوده و تکریم به معنای ظاهری و رفتاری نیست و اگر چنین باشد رنگ ریا به خودش می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع تکریم در دستگاه قضایی استان نیز اشاره و یادآورشد: منظور از تکریم در دستگاه قضایی استان، عمل به وظایف قانونی است.

نگین تاجی افزود: قاضی در مقام قضاوت وظیفه دارد اهل تحقیق و مطالعه باشد و وقتی می خواهد رأیی صادر کند ، صرفاً دنبال  آمار نباشد.

وی تاکیدکرد: اگر قاضی در جلسه اول مستمع خوبی نبود بعد از چند روز که بخواهد تصمیم بگیرد ممکن است همه صحبتهای اصحاب دعوا را فراموش کرده باشد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استماع صحبت های طرفین برای قاضی بسیار مهم است ، قاضی باید برای خودش نقشه کار داشته باشد اگر ما در زمان متعارف و با کیفیت به  پرونده های مردم رسیدگی  کنیم، اطاله دادرسی بوجود نمی آید.

مبارزه با فساد وظیفه قوای سه گانه است

نگین تاجی توصیه های هشتگانه مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت از تولید و سرمایه گذاری و تولید و اشتغال را موضوع مهم ،بسیار عمیق و دارای مضامین بلندی ذکر کرد که مورد توصیه مؤکد ریاست قوه قضائیه است.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تلقی بدی در جامعه در مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد که خیال می کنند تنها وظیفه قوه قضائیه است که با مفاسد برخورد کند، تصریح کرد:برخورد جدی با مفاسد اقتصادی وظیفه ی همه ی قوای سه گانه است که مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوا قواعد و اصول مبارزه با فساد را برای همه ی متولیان نظام تبیین کردند.

نگین تاجی گفت: مدیران و رؤسای ادارات و سازمان ها در استان در انجام وظایف سازمانی به گونه ای رفتار نمایند که دستگاه قضایی ناگریز از ورود در حدود مقررات قانونی نباشد.

مدیران خودشان در جلسات پیشگیری از وقوع جرم و حفظ بیت المال حضور پیداکنند نه معاونین آنان

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد جلسات پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال را از مهمترین جلسات دادگستری ذکر و به مدیرانی که در این نشستها شرکت نمیکنند، توصیه کرد: مدیران باید شرکت در این جلسات را مهم شمرده ، گرچه ممکن بعضی وقت ها عذری هم پیش بیاید و در سایر موارد به عنوان یک رویه کلی خود مدیران شرکت کنند و حتی المقدور از اعزام معاونین خود به این جلسات خودداری نمایند.

نگین تاجی افزود: مسائلی که در این نشست ها مطرح می شود آسیب شناسی شده و برای تصمیم گیری نیاز به حضور مدیران است .

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به صدور برخی مجوزها در استان اشاره و اظهارداشت: صدور مجوزهای با زد و بند و تبانی از سوی ادارات قابل پذیرس نیست و صدور مجوز صرفاً می بایست درچارچوب شرایط قانونی و برای همه ی متقاضیان یکسان باشد.  

نگین تاجی گفت: مجوز باید قانونی باشد و  همه ما در دستگاه قضایی و نهاد های نظارتی ، امنیتی و اجرایی به گونه ای عمل کنیم که قدرت جسارت وتردید و نبوغ مدیران را بین نبریم.

این مقام قضایی افزود: رویه ما هم افزایی و تعامل با تمام دستگاه هایی و حمایت از مدیرانی است  که در این شرایط برای مردم دلسوز هستند. هیچ کس حق دور زدن قانون را ندارد و با کوشش، همکاری و تعامل روزهای بهتری را برای استان رقم خواهیم زد.

نام:
ایمیل:
* نظر: