به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
دکتر هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس:
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین پیام برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرها و روستاهای مختلف تربیت نسل عاشورایی است.
به گزارش خبردنا، " دکتر ستار هدایتخواه " در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در حسینیه ثارلله اظهار داشت: مادران عزادار امام حسین(ع) و خاندان این امام بزرگوار به همراه فرزندان خردسال خود در این همایش شرکت می‌کنند تا ضمن همدردی با حضرت رباب علیها السلام بانوی باوفای کربلا بگویند ما نیز مشتاق هستیم تا فرزتدان خود را مثل علی اصغر فدای اسلام، انقلاب و رهبری کنیم.

وی عنوان کرد: پیام مهم همایش شیرخوارگان این بوده که مادران مسئولیت تربیت نسلی عاشورایی، مجاهد و انقلابی بر عهده گیرند تا مثل حضرت قاسم، علی اکبر و .. آمادگی شهادت در راه خدا و جانبازی در راه ارزش‌های دینی داشته باشند.

هدایتخواه با تاکید بر اینکه برای تربیت نسل عاشورایی باید به راز و رمز تربیت دینی و عاشورایی آگاهی داشته باشید، ابراز کرد: بدون شک این سوال پیش می‌آید که برای تربیت نسل عاشورایی کی و چگونه باید شروع کرد.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مادران و پدران قبل از ازدواج با خودسازی و تهذیب نفس باید خود را برای تربیت نسل آینده آماده کنند تا نسلی عاشورایی که با شایستگی سربازی و جانبازی در رکاب امام زمان و ولی برحق زمانه داشته باشیم.

هدایتخواه با اشاره به اینکه مسئولیت تربیت نسل عاشورایی برای دفاع از حق، ولایت و رهبری برحق زمانه بر عهده مادران است، افزود: تجمع شیرخوارگان حسینی در چنین فضایی قابل مقایسه با صحرای کربلا نیست ولی با این همایش زره‌ای از بلا کشی در عاشورا آشنایی پیدا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما شیعیان این بوده با ذره‌ای از بلا کشی و تحمل رنج‌ها خود را به ولی خدا نزدیک کنیم تا در سایه این تحمل، آمادگی را پیدا کنیم که در مسیر ولی خدا حرکت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: