به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پزشکان در این استان هشدار داد که نسبت به بی خطر سازی زباله های عفونی خود اقدام موثری بکنند که اگر این اقدام صورت نگیرد این مطب ها پلمب خواهند شد.

به گزارش خبردنا از یاسوج،"عزیز فیلی" در نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی موظفند تمامی درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و مطب های خصوصی را نسبت به بی خطر سازی زباله های عفونی خود مکلف کنند.

وی افزود: در صورتی که بخش خصوصی در این راستا همکاری نکند چند مطب پلمپ می شود زیرا با جان مردم سرو کار دارند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از آمادگی سرمایه گذار برای ساماندهی دفن زباله در سایت دو پشته دشتروم خبر داد و اظهارداشت: تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله در هرنقطه از استان به جز سایت های زباله ممنوع و انتظار می رود مسئولان برای ساماندهی وضعیت زباله ها در استان با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

فیلی،خواستار نظارت و پاکسازی منطقه دشتروم و مسیر پلیس راه یاسوج-اصفهان از زباله و پسماندهای غیرقابل بازیافت شد و گفت: شهرداری یاسوج، اداره کل راهداری و منابع طبیعی در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده و در صورت کم کاری از سوی هر نهادی با خاطیان برخورد می شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تخلیه پسماند زباله در هر نقطه از استان ممنوع است، عنوان کرد: شهرداری نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام کند.

وی بیان کرد: محیط زیست، مرکز بهداشت، شهرداری و فرمانداری ها باید در این زمینه گشت ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد کنند.

فیلی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی نقش حاکمیتی دارند و نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشند، عنوان کرد: باید ضمن توسعه گشت ها عملکرد خود را به صورت مرتب به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنید.

وی با بیان اینکه ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم و سرمایه گذاری در این سایت یکی از خواسته های دیرینه ما بود، گفت: این سایت ظرفیت ۳۰۰ تن زباله در روز را دارد.

فیلی با تاکید بر اینکه زباله را در دنیا به نام طلای سیاه می شناسند، گفت: با بهره وری مناسب از زباله می توان از آن به عنوان سوخت نیروگاه و کود شیمیایی استفاده کرد ولی اکنون برای ما به یک تهدید تبدیل شده که باید در وهله نخست ذهنیت ها را نسبت به این موضوع تغییر داده و بعد به صورت میدانی از این فرصت ها استفاده کنیم.

فیلی در خصوص ساماندهی سایت زباله شهرستان های گچساران و باشت خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از فرمانداران این دو شهرستان، شهرداران شهرهای باشت و دوگنبدان، مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی به ریاست مدیرکل دفتر امور شهری استانداری شد و افزود: در این کمیته در خصوص جانمایی سایت و جذب سرمایه گذار تصمیم های لازم گرفته و نتیجه آن به دبیرخانه کارگروه ارائه شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: