به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
نیک مرام خبرداد:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از حذف یارانه حقوق و دستمزد دو شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری خبر داد و گفت: این دو شهرستان از کمک دولت برای کمک به اشتغال محروم می‌مانند.
به گزارش خبردنا، طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی بوده و این طرح هم اکنون در کشور در حال اجراست و به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند 30 درصد یارانه دستمزد پرداخت می‌شود.

طرح یارانه دستمزد که بخشی از طرح اشتغال در زمان تحریم و در جهت صیانت از اشتغال موجود بوده هم‌اکنون در 8 استان‌ کشور‌ با نرخ بیکاری بالا از جمله کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا بوده که در دو شهرستان بویراحمد و دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آمارهای ارائه شده از نرخ بیکاری پایین حذف شده است.

" پروانه نیک‌مرام " مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: این طرح بنا به گفته مسئولان و متولیان امر به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در بویراحمد و دنا حذف شده است.

وی سهم استان از یارانه حقوق و دستمزد را 128 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما به مدت یکسال معاف می‌شوند.

نیک‌مرام گفت: بر اساس سرشماری سال 95 نرخ بیکاری در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا، بهمئی، چرام، باشت و لنده به ترتیب 10.8، 13، 16، 8.9، 17.7، 17، 14.6 و 12.7 درصد است.

وی افزود: با پیگیریهای انجام شده افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم نیز مشمول طرح یارانه حقوق و دستمزد می شوند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
0
وای از بی مدیریتی ازهرخانواده بویراحمدی حداقل 3
نفر بیکارهستند خانم ..........برای خوش خدمتی آمارر واهی داده یک پیام بده برای کار ببین چند هزار به صف میشن این خانم از اجتماع بیخبره داخل یک اتاق نشسته آرایش میکنه نمیدانه بیرون چه خبره
نام:
ایمیل:
* نظر: