به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جمعیت باسوادی بالای شش سال استان بیش از ۵۸ هزار نفر و حدود ۳۱ درصد جمعیت استان بود که در سرشماری سال ۹۵ ، جمعیت باسوادی در این استان به بیش از ۵۲۷ هزار نفر یعنی ۸۴ و چهاردهم درصد رسید.
به گزارش خبردنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد،" هادی زارع پور " در روز جهانی مبارزه با بی سوادی گفت: بیشترین تغییر در میزان سواد این جمعیت شش سال به بالا مربوط به سوادآموزی زنان بوده که از ۱۸ درصد به 79 درصد رسیده است.

وی افزود: در جمعیت هدف سواد آموزی یعنی ۱۰ تا ۴۹ سال، بر اساس سرشماری سال ۹۵ میزان باسوادی استان ۹۲ و هفت دهم  بوده که 2 درصد کمتر از میانگین کشور و البته اکنون استان در رده 26 کشور قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد بی سوادان استان ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر بوده که در 2 سال گذشته حدود چهارهزار نفر با سواد شدند.

زارع پور افزود: هم اکنون علاوه بر سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم، کلاس های آموزش رایانه ایجاد و امسال ۳۲۰ نفر زیر پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند.

وی از در دست اجرابودن طرح های توسعه سواد زنان و دختران عشایر و سواد آموزی زندانیان در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: امسال هزار و ۸۳۸ نفر در مسابقه کتابخوانی و هزار و ۱۴۲ نفر در مسابقات انشاء نویسی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، حجم سه دوره سوادآموزی امسال در این استان را بیش از چهارهزار و ۶۰۰ نفر ذکر کرد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
جون خودت علیبازی خبرای خواهش نیک به درد چه میخورن انتشارشون میدی؟؟
خبراش کلا ارزش خبری ندارند و هیچ وقت یه خبری نداده در راستای انتقاد باشه و سعی بشه به اصلاح امور منجر بشه
خبرنگار باید برای جامعه خاصیت داشته باشد نه فقط حرفای مدیران و ادارات را انعکاس بده
دروغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
دروغ محض فقط در جهت پشبرد برنامه های خود و اهداف خود امار غلط می دهند وگرنه 50 درصد زنان استان بسواد هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
0
یکی از مدیرانت هم کفر ایگوی وهم قسم دروغ زیاد ایخره .البته جانباز تقلبی هم گرفت ولی رای خورد .خوش بحالت با این مدیرانت
نام:
ایمیل:
* نظر: